1

دعوت فائو ازکودکان و نوجوانان ایرانی برای طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا

دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران از تمامی کودکان و نوجوانان خلاق کشورمان در حوزه نقاشی، گرافیک و ویدئو دعوت کرد تا در مسابقه بین المللی طراحی پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۶ با شعار «آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» شرکت کنند.

به گزارش ایلنا، فائو کودکان و نوجوانان سنین ۵ تا ۱۹ سال را تشویق می کند تا با شناخت موضوع روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۶ با بکارگیری رویاپردازی هایشان و تبدیل طراحی و نقاشی ها به محصولی دیجیتالی از طریق اسکن طراحی خود توسط رایانه و ارسال آن به این موضوع بپردازند.

 این سازمان همچنین از نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال می خواهد تا با تهیه یک ویدئو که زمان آن بیشتر از یک دقیقه نباشد و بارگذاری آن در سایت یوتیوب (YouTube) و درج مشخصات خود در محل تعیین شده در وبسایت این سازمان به جمع رقبای نوجوان خود در گوشه و کنار جهان بپیوندند.

بر اساس پیش بینی های موجود تعداد جمعیت رو به رشد جهان تا سال ۲۰۵۰ به حدود ۹ میلیارد نفر افزایش خواهد یافت و گمانه زنی های فائو نیز حاکی از آن است که برای تامین غذای مورد نیاز این جمعیت باید به میزان ۶۰ درصد بر تولیدات غذایی جهانی افزوده شود.

این در حالی است که در پی تغییرات آب و هوایی، کشاورزی خرد و خانوادگی که به عنوان تامین کنندگان اصلی غذای مصرفی مردم جهان محسوب می شود، به دلیل بالا رفتن دمای هوا، خشکسالی و مسائل جوی و همچنین بروز بلایای طبیعی با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

از این رو فائو نیز شعار روز جهانی غذای سال ۲۰۱۶ را «آب و هوا در حال تغییر است، غذا و کشاورزی نیز باید تغییر کند» را برگزیده است تا از این طریق بر تغییر الگوی تولید غذا و کشاورزی متناسب با تغییرات آب و هوایی تاکید ویژه ای داشته باشد و به نوعی در جهت تقویت اجرای کشاورزی اقلیم- هوشمند گام بردارد.

مسابقه پوستر و ویدئوی روز جهانی غذا، به کودکان و نوجوانان این فرصت را می دهد تا با پرداختن به این شعار، تصورتشان را در خصوص رابطه میان تغییرات آب و هوایی و تولیدات غذایی و کشاورزی  و نیز ارتباط آن با پدیده ی گرسنگی را با دیگران به اشتراک بگذارند.

فائو هر ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهرماه) با برگزاری مراسم های با شکوهی روز جهانی غذا را که مقارن با سالروز تاسیس این سازمان بین المللی است، در اقصی نقاط جهان گرامی می دارد. مراسم روز جهانی غذا در ۱۵۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران با حضور تمامی دست اندرکاران امر تولید غذا برگزار می شود و به همین دلیل نیز این رویداد یکی از شناخته شده ترین روزهای موجود در تقویم جشن های مهم سازمان ملل متحد به شمار می رود.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند حداکثر تا تاریخ ۹ مهر ۱۳۹۵ (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶) از طریق ورود به آدرس اینترنتی www.fao.org/WFD2016-Contest، انتخاب گزینه ی مسابقه پوستر (Poster Contest) و یا مسابقه ویدئو (Video Contest) و نیز درج مشخصات خود به زبان انگلیسی و بارگذاری (آپ لود) آثار تولیدی در این مسابقه شرکت کنند.