اهم اخبار

رئیس مجمع عالی واردات: واردات مواد غذایی، آشامیدنی و مواد اولیه تسهیل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیرضا مناقبی گفت: با انعقاد تفاهمنامه میان مجمع واردات و سازمان غذا و دارو واردات مواد غذایی، آشامیدنی و مواد اولیه تسهیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ در راستای توسعه همکاری و کمک به تسهیل امور مربوط به واردات مواد غذایی، آشامیدنی و مواد اولیه تفاهمنامه همکاری میان مجمع واردات و سازمان غذا و دارو منعقد شد.

این تفاهمنانه که با حضور علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات و فرامرز خدائیان چگنی مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو منعقد شد، فرصت همکاری بیشتر واردکنندگان موادغذایی و آشامیدنی با سازمان غذا و دارو را فراهم می‌کند.

علیرضا مناقبی رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه مجمع واردات از همکاری با سازمان غذا و دارو در راستای توسعه مناسبات، تعمیق تفاهمات و تسهیل امور استقبال می‌کند، درباره این تفاهم‌نامه اظهار داشت: برای هم‌افزایی در برنامه‌های ارتقاء سلامت مواد غذایی و پایش و کنترل اصالت مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی وارداتی و استفاده از توانمندی مجمع واردات، این تفاهم‌نامه میان اداره کل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی و مجمع واردات منعقد شده است.

وی با بیان اینکه همفکری، تبادل نظر و مشورت در خصوص ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی و در حال تدوین مربوط به واردات فرآورده های غذایی و آشامیدنی مبنای همکاری این تفاهمنامه است، تصریح کرد: سرعت بخشیدن و رفع مشکلات شرکت‌های عضو مجمع از طریق تشکیل میزخدمت در مجمع و همکاری نزدیک با کارشناسان سازمان غذا و دارو، برگزاری دوره های آموزشی و مشارکت در شناسایی و جلوگیری از توزیع مواد اولیه و فرآورده های تقلبی و فاقد اصالت در سطح بازار بخشی از اهداف این تفاهمنامه است.

رئیس مجمع عالی واردات ادامه داد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه ارتقاء سلامت محصولات غذایی از طریق ساخت محتوا و ترویج فرهنگ تفکر ملی برای ارتقاء سطح سلامت و حمایت از تولید ملی و توسعه صادرات نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در راستای انعقاد این تفاهمنامه عملیاتی خواهد شد.

وی به فراهم شدن فرصت همکاری نزدیک و تنگاتنگ میان مجمع عالی واردات و سازمان غذا و دارو اشاره کرد و توضیح داد: در این راستا مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر استفاده از توان تخصصی اعضاء مجمع عالی واردات از طریق حضور در جلسات عمومی، کارشناسی و تخصصی و همچنین کمیته‌های فنی سازمان غذا و دارو تأکید دارد.

مناقبی همچنین به مواضع سازمان غذا و دارو نسبت به مجمع عالی واردات اشاره کرد و گفت:  مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو این مجموعه را سالم ترین، قانونی‌ترین و قوی‌ترین تشکل وارداتی در حوزه واردات دانست.

وی با بیان اینکه ایشان مجمع واردات را بازوی تخصصی، فنی و اجرایی سازمان خواند و تأکید کرد: آشنایی و تسلط مجمع و اعضای آن با تمام ریزه کاری‌های واردات مواد اولیه، محصولات غذایی و آشامیدنی و همچنین سامانه‌ها و بخش‌های اجرایی می‌توان در بهبود عملکرد اداره کل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اثر گذاری بالایی داشته باشد و این مسیر می‌تواند به تسهیل امور و جلوگیری از پیچیدگی و موازی کاری در رسیدگی به امور تخصصی کمک شایانی نماید.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *