اهم اخبار

سخنگوی سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛ شرط درج عنوان «تراریخته» بر روی بسته بندی موادغذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سخنگوی سازمان غذا و دارو، درج عنوان «تراریخته» بر روی بسته بندی مواد غذایی که حاوی مواد اولیه با منشأ تراریخته هستند، الزامی دانست.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش جهانپور، گفت: برخی دانه‌های روغنی از جمله ذرت، سویا و کلزای وارداتی، تراریختههستند و روغن و یا هر فرآورده غذایی استحصال شده از آن، مشمول ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته می‌شود، البته این ضابطه و این برچسب صرفاً احترام به مشتری و فراهم کردن قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده است و هیچ ارتباطی با ایمنی و سلامت آن فرآورده ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، افزود: قدر مسلم، فرآورده‌ای که با ضوابط سازمان غذا و دارو تولید و عرضه شود، فارغ از تراریخته یا غیر تراریخته ایمن و سالم به شمار می‌رود و اقدام شرکت‌ها در درج عنوان مربوطه یک نکته مثبت اخلاقی، قانونی و حرفه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه درج عبارت تراریخته هیچ ارتباطی با موضوع تولید اسنک‌های حجیم شده بر پایه غلات از ذرت دامی ندارد، گفت: بخشی از مشکلات شرکت‌های استفاده کننده از ذرت‌های دامی، همین عدم صداقت و عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای بهداشتی بوده و این دو موضوع را به هم پیوند نزنیم.

شرط درج عنوان «تراریخته» بر روی بسته بندی موادغذایی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *