اهم اخبار

صادرات محصولات لبنی به حوزه قفقاز محدود نشده است/ نداشتن کد بین‌المللی مشکل اصلی صادرکنندگان به روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار داشت: صادرات محصولات لبنی به این کشورها، محدود نشده است و اگر شاهد خللی در این زمینه هستیم مربوط به اخذ نکردن کد بین‌المللی از سوی کارخانه‌های تولیدی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ اخیر تصاویری از عدم صدور مجوز برای ورود لبنیات ایران از طریق مرز داغستان روسیه منتشر شده است. رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی درباره دلایل توقف روند صادرات محصولات لبنی به کشور حوزه قفقاز، گفت: صادرات محصولات لبنی به این کشورها، محدود نشده است و اگر شاهد خللی در این زمینه هستیم مربوط به اخذ نکردن کد بین‌المللی از سوی کارخانه‌های تولیدی ایران است.

وی در ادامه با بیان اینکه دریافت این کد به معنی اخذ مجوز صادراتی از سوی کارخانه‌های تولیدی است، خاطر نشان کرد: سازمان دامپزشکی ایران در این زمینه ضعف دارد و با کارخانه‌های تولیدی همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهد. در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های تولیدی منتظر اخذ این کد هستند.

به گفته باکری، کارخانه‌های بسیاری به دنبال دریافت این کد هستند که هنوز موفق نشده‌اند. در حال حاضر تعداد انگشت شماری از کارخانه‌ها در ایران موفق به دریافت این کد شده‌اند و می‌تواند محصولات خود را صادر کنند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در ادامه افزود: هم اکنون هیچ مانعی برای صادرات محصولات لبنی وجود ندارد و هر محصولی که در آن سوی مرزهای ایران به ذائقه مصرف‌کنندگان خوشایند باشد امکان صادرات آن وجود دارد؛ مشروط به اینکه  کارخانه صادر کننده، محصول خود را در مرز ایران و مرز مقصد ریجستر کرده باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *