اهم اخبار

قیمت محصولات لبنی افزایش نمی‌یابد/ حذف ارز ترجیحی شوک قیمتی خواهد داشت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بر اساس جلسه کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا کمیته رصد و پایش تنظیم بازار لبنیات در خصوص تجدید نظر در فهرست و نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری تصمیم گیری کند. این خبر از سوی رسانه‌ها به احتمال افزایش قیمت شیر و محصولات تفسیر شده است، موضوعی که در ماه‌های پایانی سال برای مردم نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایلنا؛ بر اساس جلسه کارگروه تنظیم بازار مقرر شد تا کمیته رصد و پایش تنظیم بازار لبنیات در خصوص تجدید نظر در فهرست و نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری تصمیم گیری کند.

در متن مصوبه کارگروه تنظیم بازار آمده است ؛ دستور چهارم کارگروه تنظیم بازار گزارش کمیته رصد و پایش تنظیم بازار لبنیات در خصوص تجدید نظر در فهرست و نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری پیرو تصمیمات بند (۲) یکصد و شانزدهمین جلسه کار گروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره ۶۰.۲۳۲۳۶۶ مورخ ۹۹.۹.۲۹ در خصوص تجدید نظر در فهرست و نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری موضوع در کمیته کارشناسی تخصصی مطرح و مقرر گردید کمیته‌ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و با حضور دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، دستگاه نظارتی، سازمان مرکزی تعاون روستایی و انجمن و تشکل‌های بخش تولید و صنعت تشکیل و نتیجه تصمیمات متخذه از سوی وزارت جهاد کشاورزی جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه گردد.

این خبر از سوی رسانه‌ها به احتمال افزایش قیمت شیر و محصولات تفسیر شده است، موضوعی که در ماه‌های پایانی سال برای مردم نگران کننده است.

اما محمدرضا بنی‌طباء، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران این اطمینان را داد که خبری از افزایش قیمت محصولات لبنی، دست کم در ماه‌های پایانی سال نیست.

وی افزود: جلسه‌ای که متن آن منتشر شده، برای بررسی شرایط در صورت تغییر در ارز ترجیحی یا حذف آن بود.

به گفته بنی طباء؛ در جلسه مذکور نحوه تولید محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری در صورت حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی مورد توجه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بحث اصلی این است که اگر ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی حذف شود تکلیف طبقه کم درآمد جامعه برای تامین محصولات لبنی چه خواهد شد.

بنی طباء معتقد است؛ حذف ارز ترجیحی شوک قیمت در بازار ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن حذف بیشتر برخی از کالاها از جمله لبنیات از سفره مردم است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران تصریح کرد: محتوای این جلسه بیش از هر چیز این بود که چه راهکارهای می‌توان در پیش گرفت تا امکان دسترسی قشر کم درآمد به محصولات لبنی در صورت حدف ارز ترجیحی فراهم باشد.

بنی طبا یادآور شد: هم اکنون بحث درباره حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای همسانی سازی نرخ ارز با هدف جلوگیری از فساد به طور جدی توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است.


اخبار مرتبط: دستور کارگروه تنظیم بازار برای تجدید نظر در قیمت محصولات لبنی


سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *