اهم اخبار

قیمت مصوب روغن پالم اعلام شد + سند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ مصوب روغن پالم را بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۳۹۵۰ تومان اعلام کرد.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ سیدمحمود نوابی معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه ای به روسای سازمانهای صمت استانها نوشت: با هدف تسهیل و تسریع در نظارت بهینه بر قیمت و توزیع کالاهای اساسی بهرمند از ارز رسمی و در راستای اجرای بندیک  تصمیمات دستور دوم مصوبات نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۲۱ شهریور ماه ۹۷ و مطابق بررسی اسناد و مدارک دریافتی از شرکتهای واردکننده، حداکثر قیمت فروش روغن خام پالم را معادل ۳۹۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم در مبادی ورودی کشور اعلام می گردد و برای دسترسی سهولت عموم در سامانه ۱۲۴ نیز اعلام گردیده است.

کرایه حمل کرایه هم مطابق اسناد و مدارک مثبته به قیمت اعلامی برای توزیع در سطح کشور قابل اعمال خواهد بود.

مضافا همانگونه که قبلاً نیز تأکید و تصریح شده قیمت فوق حداکثری است و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف‌کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر می باشد. لذا ضمن نظارت مستمر بر رعایت قیمت ها، لازم است نسبت به اخذ اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن از مخازن مستقر در استان و نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه با هدف بازارسازی و افزایش قیمت اقدام و در مورد تخلفات بدون فوت وقت اعمال قانون گردد.

انتظار دارد نسبت به ترغیب و راهنمایی مصرف کنندگان عمده (کارخانجات روغن نباتی و سایر واحدهای تولیدی صنایع غذایی) به خرید نیاز واقعی، مستقیما از مبادی ورودی و به تبع آن کاهش فشار تقاضا در سطح عمومی مبادرت گردد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *