اهم اخبار

مردم آسیا ۴ هزار میلیارد دلار در سال غذا می‌خورند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بر اساس یک گزارش جدید، هزینه کشورهای قاره آسیا برای مواد غذایی تا سال ۲۰۳۰ دو برابر خواهد شد و به ۸ تریلیون دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، طبق یافته‌های جدید، کشورهای آسیایی تا سال ۲۰۳۰ هزینه خود را برای مواد غذایی دو برابر می‌کنند و به ۸ تریلیون دلار خواهد رساند و بیش از ۱٫۵ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای برآوردن تقاضا در این قاره لازم است. در حال حاضر هزینه مصرف مواد غذایی در آسیا ۴ تریلیون دلار در سال تخمین زده شده است.

بر اساس یافته‌های مشترک شرکت‌های سرمایه‌گذاری پی دبلیو سی PwC، رابوبانک Rabobank و تماسک Temasek، بیشتر این هزینه‌ها ناشی از رشد سریع جمعیت در این قاره است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ به ۴٫۵ میلیارد نفر برسد.

تغییر عادات مصرف کننده یکی دیگر از عوامل افزایش تقاضا است چرا که مردم این منطقه به طور فزاینده‌ای به سمت غذای سالم می‌روند.

آنوج ماهشواری، مدیر عامل شرکت کشاورزی در شرکت تماسک در گفتگو با شبکه سی ان بی‌سی گفت: مردم غذای سالم‌تری می‌خواهند؛ غذای ایمن‌تری می‌خواهند؛ آن‌ها می‌خواهند آنلاین خرید کنند وغذایی می‌خواهند که پایدار باشد.

بر اساس این گزارش، همه اینها به ناچار منجر به تبدیل شدن قاره آسیا به بزرگترین بازار مواد غذایی و آشامیدنی در جهان در کمتر از یک دهه می‌شود.

طبق این یافته ها، بیشترین میزان افزایش هزینه در هند و منطقه جنوب شرق آسیا رخ خواهد داد، با این حال، چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار در کل حفظ خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که حدود ۱٫۵۵ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در سراسر زنجیره غذایی آسیا برای برآوردن تقاضای فزاینده مورد نیاز است، که می‌تواند یک فرصت تجاری عالی برای سرمایه گذاران باشد.

این گزارش از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواسته است تمرکز خود را بر روی شش «روند مهم» از جمله رژیم‌های غذایی سالم، محصولات تازه، منابع ایمن، مصرف پایدار، پروتئین‌های جایگزین و خرید آنلاین متمرکز کنند.

ماهشواری در این باره می‌گوید: این روندها (چیزی است) که صنایع کشاورزی باید روی آن تمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که مصرف کنندگان می‌توانند این نوع غذا را علاوه بر حجم مورد نیاز خود در نقاطی مانند آسیا دریافت کنند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *