اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۱۸۳ پروژه زیربنایی در شبکه تعاون روستایی در دست اجراست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تعداد ۱۸۳ پروژه در حوزه زیر ساخت شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی کشور به ارزش سه هزارو ۸۳۷ میلیارد ریال در حال اجرا است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران « حسین شیرزاد» پیرامون آخرین وضعیت زیرساخت های در حال اجرا و نیمه تمام امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: تعداد ۴۷ پروژه  بطور ۱۰۰ درصد تکمیل شده و تعداد ۱۳۶ پروژه  در دست اجراست.

وی اضافه کرد: عملیات ساختمانی یک دستگاه سیلوی بتنی ۱۰ هزار تنی توسط شرکت تعاونی روستایی گهواره شهرستان دالاهو استان کرمانشاه به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات ساختمانی احداث یک دستگاه سیلوی بتنی ۲۰ هزار تنی توسط شرکت تعاونی روستایی وزیر شهرستان دیواندره استان کردستان در حال اتمام بوده و تجهیزات و تاسیسات جانبی آن تهیه و نصب سیلو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین احداث دو دستگاه سیلوی ۲۰ هزارتنی (یک دستگاه توسط شرکت تعاونی روستایی امید شهرستان اهواز و یک دستگاه توسط شرکت تعاونی روستایی ولیعصرشهرستان باوی و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان اهواز (بصورت مشترک) در استان خوزستان از محل منابع داخلی شبکه بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، جذب اعتبار برای ایجاد سردخانه و پایانه صادراتی را از دیگر کارهای در دست اقدام در این حوزه برشمرد و گفت: پیگیری برای جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی جهت احداث سردخانه ۵۰۰ تنی و ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه از محل کمک های فنی و اعتباری سال ۹۸ و همچنین بصورت مشابه در سه راه نی شهرستان مریوان استان کردستان از محل کمک های فنی و اعتباری سال ۹۷ با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نمونه ای دیگر از این اقدامات است.

وی استانداردسازی انبارها را با توجه به ضرورت ثبت، شناسایی و ظرفیت انبارها در سطح کشور مهم دانست و افزود: تاکنون تعداد سه هزار و ۲۵۰ دستگاه انبار به ظرفیت دو میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۲۷ تن شناسایی و کد گذاری شده و ظرفیت این انبارها در تمام فصول سال جهت نگهداری محصولات کشاورزی اختصاص دارد .

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه، عملکرد سازمان متبوعش در حوزه سرمایه گذاری را احداث و تکمیل سیلو و ایجاد پایانه صادراتی از محل کمک های فنی و اعتباری حدود ۶۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸ که موافقتنامه مربوطه مبادله، اعتبارات لازم تخصیص و در مرحله تکمیل پرونده در بانک شامل می باشد و همچنین بهره برداری از هفت پروژه صنایع تبدیلی ، فرآوری و بسته بندی توسط شبکه تحت پوشش استان خراسان جنوبی با جذب اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل طرح اشتغال توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری انجام شده است.  

وی درباره طرح اشتغال پایدار روستایی افزود: براساس گزارش های استانی تا ۱۴ دی ماه امسال  تعداد ۲۵۵ طرح با اعتبار سه هزارو ۳۵۲ میلیارد ریال در کمیته های فنی شهرستانی و کارگروه های استانی به تصویب رسیده که از این تعداد ۲۴۱ طرح با اعتبار سه هزارو ۲۴۵ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

به گفته وی، از این تعداد ۷۳ طرح که حدود ۵۵۷ میلیارد ریال اعتبار جذب نموده و در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی و همدان، عملیات اجرایی آن با درصدهای پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال انجام است که این امر تاکنون موجبات اشتغال زایی ۲۶۲ نفر را فراهم نموده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *