اهم اخبار

نایب رئیس شورای ملی زعفران: رشد ۲۰ درصدی صادرات زعفران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار گمرک، صادرات زعفران نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران ، با اشاره به اینکه برداشت زعفران رو به پایان است، اظهار کرد: رصد‌ها نشان می‌دهد که ۷ تا ۱۰ درصد برداشت زعفران باقی مانده است.

او از رشد صادرات طلای سرخ خبر داد و گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود که اگر اتفاق خاصی در بازار رخ ندهد، رشد صادرات تا پایان سال به ۳۵ تا ۴۰ درصد برسد.

حداکثر قیمت هر کیلو زعفران ۱۵ میلیون تومان

میری حداقل قیمت هر کیلو زعفران را ۸ ‌میلیون تومان و حداکثر ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه بازار داخلی تعریفی ندارد، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی کسب و کار، رکود خرید و فروش و لوکس بودن زعفران در سبد مصرفی خانوار، بازار زعفران رونقی ندارد و تنها به سبب صادراتی بودن این کالا، بخشی از رکود بازار از طریق رونق صادرات جبران می‌شود.

او با اشاره به تاثیر خرید توافقی زعفران بر بازار گفت: با استمرار خرید زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی به شرط عدم عرضه در بازار داخل، وضعیت بازار بهتر می‌شود.

به گفته میری، با مشخص شدن میزان تولید و صادرات می‌توان برآورد دقیقی از شرایط بازار داشت.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: اگر زمانی ایجاب شود که زعفران در بازار عرضه نشود، سازمان تعاون روستایی باید زعفران در اختیار صادرکنندگان قرار دهد تا آنها بتوانند به تعهداتشان عمل کنند؛ چرا که این امر به نفع کشاورزان هم است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگارن جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *