اهم اخبار

استفاده از مزایای بیمه‌ برای کشتن جوجه‌ها صحت ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی ضمن رد این ادعا که گفته می‌شود کشتن جوجه‌های یکروزه با هدف دریافت غرامت از بیمه انجام شده است، گفـت: جوجه های یکروزه در حدفاصل تولید تا زمان ورود به مرغداری بیمه گذار، خارج از پوشش بیمه هستند.

رامین امینی در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه نظام بیمه کشاورزی، در کنار اجرای طرح‌های بیمه‌ای متنوع در زیر بخش‌های منابع طبیعی، زراعت، باغبانی و دامپروری، به منظور حمایت ازتولید پروتئین طیور در کشور، از صنعت طیور در قالب “طرح بیمه فراگیر طیور” در زمینه جبران خسارات وارده حمایت می کند، اظهار کرد: در این طرح طیف وسیعی از خطرات همچون سیل، طوفان، زمین لرزه، صاعقه، آتش سوزی غیر عمد و همچنین حذف کانون‌های آلوده بنا بر تشخیص سازمان دامپزشکی و نیز بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت، آنفلوانزا و نظایر آن زیر پوشش بیمه هستند.

وی ادامه داد: حق بیمه (پرداختی مرغدار) به میزان ۲۹۵ ریال برای هرقطعه، در گزینه پایه بیمه نیمچه گوشتی، درقبال حداکثر ۱۳۸ هزار و ۷۲۰ ریال غرامت مندرج در جدول محاسبات بیمه ای در سن ۴۲ روزگی است.

امینی در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی از تولیدکنندگان جوجه یکروزه  برای دریافت غرامت از بیمه اقدام به کشتن جوجه‌های یکروزه خود کردند. آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: این موضوع صحت ندارد، زیرا سازوکار اجرایی این طرح بیمه‌ای به گونه‌ای است که اعتبار بیمه نامه بعد از تولید جوجه در کارخانه‌های جوجه کشی و پس از صدور گواهی‌های بهداشتی و حمل با مجوز دستگاه‌های قانونی ذیربط و مشخص شدن مرغدار بیمه‌گذار در محل مرغداری اعتبار می‌یابد و اصولا در حدفاصل تولید جوجه یک روزه تا زمان ورود به مرغداری بیمه‌گذار، خارج از پوشش بیمه است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *