اهم اخبار

ال نینو برای برنج اندونزی آمد نداشت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تولید برنج اندونزی در سال ۲۰۲۳ به دلیل خشکسالی ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ اداره آمار کشور اندونزی اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید برنج ۲۰۲۳ اندونزی با ۲ درصد کاهش به ۳۰.۹ میلیون تن برسد زیرا هوای خشک شدید ناشی از الگوی آب وهوای ال نینو بر برداشت آن تأثیر می‌گذارد.

اداره آمار اندونزی عنوان کرد که این پیش‌بینی بر اساس داده‌های خروجی در ماه اگوست و برآورد برداشت در ماه سپتامبر تا دسامبر بود.

کارشناسان در این موسسه اظهار کردند که خشکسالی طولانی مدت ناشی از ال نینو منجر به شکست برنامه کاشت و برداشت در بسیاری از مناطق شده است.

سطح برداشت برنج برای سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۲ میلیون هکتار برآورد شد که نسبت به ۱۰.۴۵ میلیون هکتار در سال گذشته کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد اندونزی ۱.۷۹ میلیون تن برنج در دوره ژانویه تا سپتامبر وارد کرده است که از ۲۸۸ هزار و ۷۰۷ تن در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بیشترین محموله‌ها از تایلند و پس از آن ویتنام، هند، پاکستان و میانمار بوده است.

بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی قصد داشت علاوه بر سهمیه واردات ۲.۳ میلیون تنی صادر شده در اوایل سال جاری ۱.۵ میلیون تن برنج اضافی در سال ۲۰۲۳ برای افزایش ذخایر برنج دولتی و کاهش قیمت‌های فزاینده موادغذایی اصلی وارد کند.

طبق گزارش رویترز، اندونزی ۳۱.۵۴ میلیون تن برنج در سال ۲۰۲۲ تولید کرد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *