اهم اخبار

بنیانگذار انجمن علوم وصنایع غذایی ایران در گفتگو با اگروفودنیوز : دولت سیزدهم برای حمایت از تولید، عملکرد کشورهای پیشرفته را در این حوزه الگو قرار دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر سید محمد حسینی گفت: در احادیث و دین هم الگو برداری و یادگیری از سایر کشورها برای ارتقای دانش فنی توصیه شده است و بهتر است دولت سیزدهم راه کشورهای پیشرفته برای توسعه صنعت و تولید را الگوی کار خود قرار دهد

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، بنیانگذار و عضو هیئت مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در خصوص انتظارات تولید کنندگان از دولت سیزدهم  گفت: دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت کشور و حمایت از تولید باید  بصورت علمی عمل کنند و کشورهای موفق دنیا را از این حیث  الگو قرار دهد.

دکتر حسینی افزود: همانطور که در احادیث داریم اطلبوا العلم و لو بالصین  بدین معنی که دانش فنی و علم را یاد بگیریم حتی از کشوری مثل چین بدین معنی است که  دین هم دست ما را باز گذاشته است و باید بپذیریم که  اکنون سردمدار علم و تکنولوژی اروپا و آمریکاست ، لذا ما باید روشهایی که آنها انجام دادند تا به این موفقیت رسیدند را  انجام دهیم که یک روش عقلایی است . مثل یک پنچرگیری ساده، یک ماشین که ما از آنها یاد گرفتیم چطور پنچر گیری کنیم. چرا که ماشین را ما اختراع نکردیم .

این چهره شاخص صنعت غذا  ادامه داد: صنعت گردندان هم به همین سادگی است باید ببینیم  اروپا،آمریکا و کشورهای موفق چه ضوابطی برای بانک ها، سازمان ها و وزارتخانه هایشان وضع کرده اند،  مسلم است که کشورهای پیشرفته تصدی دولت را کم کرده اند و روان سازی کرده اند.

دکتر حسینی ضمن انتقاد از بروکراسی اداری و سخت گیری سازمان های مختلف گفت : به طور مثال  در تربت جام یک واحد تولیدی گلاب گیری برای محرومین راه اندازی کرده ایم ، به قدری بروکراسی و مجوزها را سخت کرده اند که مجبور شده ایم از خیر مجوز گرفتن بگذریم و بدون مجوز اقدام کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *