اهم اخبار

بیش از پنج‌هزار تُن لیموترش با نرخ توافقی در هرمزگان خریداری شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از آغاز فصل برداشت لیموترش (۱۲ مردادماه جاری) تاکنون، پنج‌هزار و ۴۰۰ تن محصول از باغداران این استان با نرخ توافقی خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، محمدرضا ماندگاری با اعلام این خبر افزود: چهار مرکز خرید و سه مرکز خشک کن در شهرستان‌های رودان، میناب و حاجی‌آباد مشغول خرید لیموترش باغداران هرمزگانی هستند.

وی بیان کرد: تعاون روستایی تا رسیدن بازار به تعادل و توازن قیمت، کار خرید توافقی لیموترش را ادامه می‌دهد.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان درخصوص بهای محصول باغداران نیز اظهار کرد: اهتمام حداکثری برای پرداخت مطالبات و جلب رضایت باغدارن از ناحیه سازمان مرکزی و استان وجود داشته و تلاش‌های‌ این اداره در مراکز خرید نیز برای ثبت صورتحساب‌های محصولات تحویلی با همه توان ادامه دارد.

ماندگاری ادامه داد: شهرستان‌های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی‌آباد از مناطق مهم تولید لیموترش در هرمزگان هستند که رودان با ۶ هزار هکتار، بیشترین سطح زیرکشت لیموترش استان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش؛ طبق اعلام تعاون روستایی هرمزگان، خرید توافقی لیموترش در این استان از ۱۲ مردادماه جاری آغازشده و تا پایان فصل برداشت محصول ادامه دارد؛ البته در صورت متعادل شدن بازار و تبعیت خریداران بخش خصوصی از قیمت توافقی مندرج در این دستورکار کارگروه هرمزگان با هماهنگی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران می‌تواند نسبت به پایان طرح اقدام کند.

محصول لیموترش هرمزگان در سه نوع درجه یک، درجه ۲ و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰ هزار تومان، هشت هزار تومان و هفت هزار تومان باتوجه به اندازه و کیفیت لیموترش زیرنظر کمیسیون مستقر در هر مرکز خرید، خریداری می‌شود.

براساس اطلاعات منتشره، وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۶۵هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل‌های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال و تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل، داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

سرویس خبری: استان ها

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *