اهم اخبار

در بازدید هیئت روسی از ایران/ ویلو پروتئین پارس شرکت مورد تائید در صادرات کنسرو ماهی به روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سختگیری هیئت کارشناسی دامپزشکی روسیه در بازدید از چند کارخانه فرآوری آبزیان منجر به ممنوعیت صادرات این شرکت ها به روسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، فرهاد اسکندری، مدیرعامل شرکت ویلو پروتئین پارس گفت: ۱۲ شرکت در این گروه قرار دارد که شامل ۳ شرکت تخصصی عمل آوری خاویار و تخم ماهی؛ ۳ شرکت تخصصی کنسرو ماهی و ۶ شرکت دیگر در هیچ کدام از موضوعات این گروه کالایی فعالیتی‌ ندارندکه قرمز شدن این ۶ شرکت از این گروه قابل پیش بینی بود.

وی بیان کرد: ۳ شرکت صادرکننده خاویار به رنگ قرمز درآمده اند. اما از ۳ شرکت‌ کنسروی یکی در لیست قرمز و یکس در لیست زرد قرار گرفته است. شرکت ویلو پروتئین پارس همچنان در لیست سبز صادرات کنسرو ماهی است.

بر اساس این گزارش؛ هیئت بازدیدکننده کارشناسی دامپزشکی روسیه طی بازدید از چند کارخانه فرآوری آبزیان ایران گزارشی ارائه کرده است.

هیئت روسی اشکالاتی از سیستم آزمایشات سازمان دامپزشکی و نحوه فعالیت تعدادی از واحد‌های فرآوری آبزیان ایران را مطرح نموده و ضمن اعلام عدم امکان افزودن نام شرکت های جدید به فهرست مجاز رجیستر شده قبلی، تغییراتی نیز در فهرست شرکت های مجاز به شرح زیر اعمال نموده است.

مشکلات و تخلفات مشاهده و ثبت شده در کارخانجات، محل پرورش، آزمایشگاه‌ها و سازمان‌های دامپزشکی بوده، که باعث عدم پذیرش شرکت‌های جدید در لیست شده است.

بر اساس این گزارش، کلیه شرکت های ایرانی برای صادرات انواع فیله ماهی غیر مجاز شناخته شده اند، از تعداد چهار شرکت که مورد بازدید قرار گرفته بودند، برای صادرات میگو غیر مجاز شناخته شدند و یک واحد کنسرو در فهرست غیر مجاز ( قرمز رنگ) قرار گرفت و یک واحد دیگر مجاز مشروط (زرد رنگ) اعلام شد.

اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران بزودی و با جدیت این موضوع را از طریق سازمان دامپزشکی و نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیگیری خواهد نمود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *