اهم اخبار

تقاضای قهوه افزایش یافت، اما نه در حد پیش از کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تحلیلگران رابوبانک هلند در گزارشی اظهار کردند که تقاضا برای قهوه در کشورهای غیر تولیدکننده در سه ماهه اول بهبودی خوبی را نشان داد، اگرچه نشانه‌هایی از کاهش احتمالی تقاضا در روسیه و چین برای سه ماهه آینده وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است: «ناپدید شدن قهوه»، اصطلاحی که نشان‌دهنده میزان مصرف واقعی قهوه و بسته‌بندی آن برای صادرات مجدد کشورهای غیرتولیدکننده است، در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش یافته است. اتحادیه اروپا به علاوه منطقه بریتانیا شاهد افزایش بیشتر با ۹ درصد بود، در حالی که ایالات‌متحده ۴.۶ درصد و ژاپن، ۵.۱ درصد افزایش یافتند.

رابوبانک گفت که این اعداد هنوز در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری زیاد نیستند و نتیجه در سه ماهه اول تنها ۰.۶ درصد بیشتر از دو سال قبل (سه ماهه اول ۲۰۲۰) بود.

تحلیلگران گفتند که جنگ روسیه در اوکراین و قرنطینه‌های کووید چین می‌تواند تقاضای قهوه را در این کشورها کاهش دهد. آنها همچنین گفتند که قیمت‌های خرده‌فروشی بالا می‌تواند به تقاضا در برزیل، یک کشور تولیدکننده برتر که همچنین دومین مصرف‌کننده بزرگ قهوه در جهان پس از ایالات‌متحده است، آسیب برساند.

رابوبانک کاهش ۲۵ درصدی تقاضای قهوه روسیه و کاهش ۵۰ درصدی مصرف قهوه در اوکراین را پیش‌بینی کرده است. این شرکت برآورد خود را برای تولید برزیل در سال ۲۰۲۲ در ۶۴.۵ میلیون کیسه حفظ کرد که در بالاترین حد برآوردهای بازار است.

رابوبانک، با این حال، نظر خود را برای محصول کلمبیا به ۱۱.۸ میلیون کیسه در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ کاهش داد اما انتظار دارد که این محصول در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به ۱۳.۴ میلیون کیسه بهبود یابد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *