اهم اخبار

توزیع ۴ قلم‌ محصول لبنی از امروز در سامانه بازرگام

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قادری فر گفت: ۲۵ قلم کالای اساسی توزیع هوشمند می‌شود و امروز ۴ قلم محصول لبنی در سامانه بازرگام توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، اسماعیل قادری فر مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: امروز توزیع ۴ قلم لبنیات در سامانه بازرگام آغاز می‌شود.

وی افزود: ۲۵ قلم کالای عمومی که در سفره مردم روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید با نرخ مصوب بدستشان برسد.

قادری فر ادامه داد: با هماهنگی که با سازمان میادین انجام دادیم، قیمت میوه را هم به زودی کنترل خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در آبان ماه که در آستانه بحران مرغ و تخم مرغ بودیم، از طریق ابزار هوشمند بدنبال شوک به بازار و حذف واسطه‌ها و دلالان بودیم که در گام بعدی توزیع اقلام اساسی را با نرخ مصوب از طریق خرده فروشی و شبکه فروشگاهی شروع می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت سیزدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که فشار تحریم ها و تلاطمات بر سفره مردم انکار ناپذیر بود؛ بنابراین در ۱۰۰ روز اول آرامش تنها از طریق سفره باید به مردم داده می شد.

به گفته وی، با وجود تمامی مشکلات تنش آبی و گرانی سم و کود و … در برخی اقلام شاهد اختلاف ۷۰۰ درصدی قیمت از مزرعه تا بازار بودیم که این امر نارضایتی تولیدکننده و مصرف کننده را به همراه داشت.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در راستای تنظیم بازار چند اقدام راهبردی را در دستور کار خود قرار داد.  قرارگاه امنیت غذایی تشکیل شد و پایش روزانه و مستمر عرضه محصولات کشاورزی تحت عنوان امنیت غذایی انجام می شود.

وی گفت: بنابر رصد بازار در ۱۵ آبان که به نقطه آستانه کمبود مرغ و تخم مرغ رسیده بودیم، طی فراخوانی با ۲ شرط اصلی داشتن شبکه لجستیک و حمل و نقل و توزیع کالا درب منزل، عرضه از طریق سامانه بازرگام در تهران با هدف شوک دادن به قیمت ها آغاز شد و سپس در کرج، اصفهان، مشهد و یزد هم توزیع کالا را آغاز کردیم.

این مقام مسئول گفت: سامانه بازرگام یک شرکت تعاونی دانش بنیان بوده که شرکت مادر آن بورسی است. لذا در مواقعی که کشور دچار چالش می شود، در تامین و توزیع کالا بحث خصوصی و … مطرح نیست.

وی ادامه داد: همه فعالان زیست بوم نوآوری می توانند از این طرح با رعایت ۲ شرط داشتن شبکه لجستیک و حمل و نقل مناسب و تحویل درب منازل و همچنین حاشیه سود در نظرگرفته شده می توانند استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با تاکید بر این مسئله که هر جراحی در اقتصاد با نظر فرهیختگان و نخبگان انجام می شود، گفت: با توجه به اقتصاد یارانه ای و اخلال در توزیع، ابزار هوشمند توزیع کالا باید به خدمت بیاید تا صف خرید گوشت مرغ و تخم مرغ را نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: اگر روزی ارز ترجیحی حذف شود، ستاد تنظیم بازار، تعزیرات و دستگاه های نظارتی بازار را رصد خواهند کرد. به عنوان مثال با حذف ارز ترجیحی ممکن است قیمت هر کیلو مرغ به ۶۰ هزار تومان برسد که در صورت نبود نظارت با نرخ های ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان بدست مصرف کننده می رسد که درصورت آزادسازی ارز، دستگاه های مسئول باید ورود کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *