اهم اخبار

تولید پرورش ماهی در قفس به ۵ هزار تن رسید

۲ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و صادرات آبزیان گفت: سال گذشته ۵ هزار تن پرورش ماهی در قفس تولید شد که در برابر تولید یک میلیون تنی آبزیان در کشور رقمی نیست.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارسلان قاسمی گفت: با وجود ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب کشور، یکی از پتانسیل های بالقوه تولید ماهی در قفس است که متاسفانه طی این سال ها شعاری بیش نبوده است.

به گفته او، در دهه ۸۰ شرکت های نروژی پس از مطالعات پرورش ماهی در قفس به این‌نتیجه رسیدند که این روش یکی از پتانسیل های کشور است که متاسفانه به جای فراهم کردن زیرساخت همچون دانش ساخت تجهیزات و تولید قفس شعار داده ایم.

قاسمی می گوید: سال گذشته ۵ هزار تن ماهی از محل پرورش ماهی در قفس تولید شد که در برابر تولید یک‌میلیون تنی آبزیان رقمی نیست.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: طی برنامه ۳ تا ۴ ساله این امکان وجود دارد که به تولید ۳ تا ۴ میلیون تنی دست یابیم، اما این امر مشروط بر آن است که کارخانجات ساخت تور و تجهیزات مربوط به قفس داخل کشور داشته باشیم.

فاز نخستین پرورش ماهی در قفس در سال ۸۶ آغاز شد که با وجود سواحل شمال و جنوب و جزایر پتانسیل این امر به شرط فراهم شدن زیرساخت ها در کشور وجود دارد.

بنابر آمار سال گذشته از دیدگاه بخش خصوصی یک میلیون تن آبزیان در کشور تولید شد، درحالیکه سازمان شیلات بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام می کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

2 نظر برای این مطلب

  1. سید جلیل انوری says:

    با سلام. انشالله قیمت تمام شده و بازار هدف هم از قبل برنامه ریزی شده باشد نه اینکه سودی برای کارخانه پودر ماهی و کسانی که طرح کاغذی نوشته اند و یا کسانی که خدمات ساخت فروخته اند سود ببرند و فقط سرمایه گذار نابود شود .

  2. سلیمان حسینی says:

    سلام مطلع شدن مدیران وپرورش دهندگان موجب خیزکشوربسوی تولیدهوشمندوهدف دارخواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *