اهم اخبار

درخواست اجرای طرح شیر مدرسه، با کیفیت و رایگان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارزار درخواست اجرای طرح شیر مدرسه ،با کیفیت و رایگان در فضای مجازی به راه افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، متن نامه به رئیس جمهور در این کارزار به شرح زیر است.

رئیس جمهور محترم

با درود
شیر کامل‌ترین ماده‌ی غذایی است که تمامی نیازهای تغذیه‌ای بدن افراد را تأمین می‌کند و در ارتقای شاخص‌های سلامتی و ایمنی بدن، طول عمر همراه با سلامتی و کارآمدی، افزایش بهره‌ی هوشی، سلامت دندان‌ها و استحکام استخوان‌ها و کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی نقشی انکارناپذیر دارد. اهمیت موضوع تا جایی است که سازمان ملل دو روز از سال را به نام روز جهانی شیر و روز جهانی شیر مدرسه تعیین کرده است.

توزیع شیر رایگان در مدارس زیر عنوان طرح شیر مدرسه به دو دلیل مهم در دنیا دنبال می‌شود؛ اول این‌که مصرف شیر از کودکی تا بزرگسالی و سالمندی را در کودکان به یک عادت و رفتار ماندگار تبدیل کند و دوم این‌که از دریافت کافی مواد مغذی مورد نیاز رشد کودکان اطمینان حاصل شود.

در ایران نیز طرح شیر مدرسه همراه با حدود ۱۰۰ کشور از فقیرترین تا برخوردارترین دنیا، در دهه‌های ۴۰ و ۸۰ اجرا شد اما با هدفمندی یارانه‌ها این طرح به تدریج حذف شد و ضربه‌ی سنگینی به سلامت خانوار وارد آمد. از طرفی با گران شدن لبنیات به ویژه در ماه‌های اخیر، سرانه‌ی مصرف شیر و لبنیات کشور نیز افت چشم‌گیری دارد و طرح شیر مدرسه می‌تواند بخشی از آن را جبران کند.

ما امضاکنندگان این کارزار درخواست داریم با اختصاص بودجه سالانه کافی و پایدار و تخصیص به موقع اعتبار در شروع هر سال تحصیلی، طرح شیر رایگان مدارس به ویژه در مناطق کمتر برخوردار به میزان ۷۰ نوبت برای هر دانش آموز در شش ماه اول سال تحصیلی اجرا گردد.

با تشکر

علاقمندان به پیوستن به این کارزار از اینجا وارد شوند.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *