اهم اخبار

رییس سازمان ملی استاندارد: اجرای استاندارد نان سنتی با وزارت بهداشت است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که فعالان حوزه نان سنتی از ابلاغ نشدن استاندارد نان سنتی خبر می‌دهند، رئیس سازمان ملی استاندارد اجرای استانداردهای نان سنتی را بر عهده وزارت بهداشت دانست.

نیره پیروزبخت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تدوین استانداردهای نان سنتی انجام شده است، گفت: شورای سلامت اجرای استانداردهای نان سنتی را بر عهده وزارت بهداشت گذاشته و تصمیم برای ابلاغ آن هم بر عهده این وزارتخانه است که البته اکنون بازرسی‌های مقدماتی از نانوایی‌ها صورت می‌گیرد اما هنوز این وزارتخانه رسما اجباری بودن استانداردها برای نان سنتی را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد برای نان سنتی چندین سال است که استاندارد خود را به وزارت بهداشت تحویل داده است که تجدیدنظر آن هم در سال گذشته انجام شد اما از اینجا به بعد مهم اجرای این استانداردهاست که خود ما هم کمک می‌کنیم و با این که وظیفه ای نداریم در بازرسی ها  همراهی می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص دیگر کالاهای مصرفی که استاندارد آنها را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اظهار کرد: حوزه‌های زیادی مانند غذا و مصالح ساختمانی داریم که در دست اقدام هستند. از جمله در موضوع غذا بحث کاهش نمک و شکر است که مورد توجه وزارت بهداشت بود و ما هم در استانداردهای حوزه‌های مربوط این موضوعات را تجدید نظر کردیم و این کاهش‌ها اعمال شد.

پیروزبخت در ادامه با اشاره به اهمیت بهره‌وری و کیفیت در تولید و خدمات گفت: بهره وری و کیفیت دو مفهوم جدا و به هم پیوسته هستند که البته کیفیت در ایران در سال های قبل به دلیل اینکه تحت تاثیر تحریم های ظالمانه بودیم به نوعی مغفول افتاده بود؛ به طوری که خیلی از واحدهای تولیدی به دنبال تهیه کردن مواد مورد نیاز خود و دیگر نیازهای کمی بودند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد دولت در این زمینه تصریح کرد: در دولت یازدهم سعی کردیم مفهوم استاندارد و کیفیت را به گونه‌ای جا بیندازیم که نشان دهد دولت علیرغم تمام مشکلات فراوانی که در اقتصاد دارد فقط به فکر رشد کمی برای کاهش تورم و کاهش رکود توجه نیست، بلکه به افزایش کیفیت هم توجه می‌کند.

رئیس سازمان استاندارد با بیان این که طبق ابلاغ رهبری و اقتصاد مقاومتی این سازمان در حال حرکت است، گفت: زمانی که بند ۳۰ سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد، این سازمان توان خود را روی تدوین نقشه راه نظام استانداردسازی از یک سو و از سوی دیگر مدیریت کیفیت گذاشت که مصوبه شورای عالی استاندارد برای تدوین سند راهبرد ملی کیفیت هم دریافت شده است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *