اهم اخبار

سهمیه نهاده مرغداری‌های متخلف قطع می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان حمایت با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها به قیمت ارز دولتی تامین و در اختیار انان قرار گرفته است، اضافه کرد: فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی، سهمیه نهاده مرغداری‌های متخلف قطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، از وزارت صمت، عباس تابش در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با بیان این مطلب، افزود: دغدغه اول دولت دراین مقطع، پیگیری تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ‌ویژه در ایام پایانی سال و مورد نیاز مردم است.

وی در این جلسه تأکید کرد که مشکلی در تأمین گوشت مرغ در سطح استان‌ها وجود ندارد و تمام استان‌ها تولید مازاد دارند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: هر مرغداری موظف است بر اساس میزان نهاده‌های دامی که با نرخ ارز دولتی دریافت می کند، مرغ تولیدی را به شبکه توزیع تحویل دهد، اما بازرسی‌ها نشان می‌دهد برخی از تولیدکنندگان، مرغ را در بازار رسمی عرضه نمی‌کنند و آن را با قیمت بالاتر در بازار آزاد می‌فروشند.

تابش دلیل اصلی کمبود مرغ را نرسیدن مرغ به مراکز توزیع دانست و تاکید کرد: نخستین گمانه این است که تولید به میزان کافی است، اما متاسفانه خارج از شبکه به استان‌های همجوار و با قیمت بیشتر سرازیر می‌شود.

رییس سازمان حمایت بیان کرد: این در حالی است که گوشت گرم مرغ مورد نیاز استان ۳۰۰ تن در هر روز است و در روزهای اخیر فقط ۴۰ تن در کشتارگاه‌های طیور کشتار و به عاملان توزیع شده است که این میزان جوابگوی جمعیت این استان نیست.

تابش در ادامه خواستار همکاری بیشتر وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صمت برای پایان دادن به این مشکل شد و افزود: واحدهایی که نهاده دریافت می‌کنند باید مطابق با سهم دریافتی، مرغ و گوشت مرغ به مردم تحویل دهند در غیر این صورت فرد یا واحد مدنظر به‌عنوان اخلال‌گر اقتصادی معرفی شوند.

وی همچنین بر ضرورت همکاری بیشتر استانداری در این راستا تاکید کرد و گفت : وجود دلالان و واسطه ها در عرضه مرغ در سطح بازار، از مهمترین عوامل تاثیر گذار در بروز وضعیت فعلی عرضه این محصول در بازار است که باید بازرسی و نظارت‌ها بر بحث کشتارگاهها و توزیع نهادهای دامی به مرغداران نیز مؤثر و کاربردی تر از گذشته انجام گیرد تا عرضه مرغ موجود در بازاربه وضعیت پایداری برسد.

رییس سازمان حمایت با بیان اینکه نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها به قیمت ارز دولتی تامین و در اختیار انان قرار گرفته است، اضافه کرد: فروش مرغ خارج از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار غیر قانونی است و در صورت عرضه مرغ بیشتر از نرخ دولتی ، سهمیه نهاده مرغداری‌های متخلف قطع می شود .

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار تشدید نظارت بر نحوه توزیع و قیمت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در آستانه سال نو و برخورد قانونی با اخلال‌گران اقتصادی در استان خواستار شد و گفت: با پررنگ کردن مسأله نظارت بر بازار باید به مردم اطمینان دهیم که با اخلال‌گران عرصه اقتصادی برخورد می‌کنیم.

محمدرضا پورمحمدی افزود: وزارت صمت نقش مهمی در عرصه جنگ اقتصادی دارد و انتظار داریم با تلاش و مدیریت این وزارتخانه و در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی از بابت تامین کالا‌های اساسی در استان‌های مختلف نداشته باشیم.

وی با اشاره به آمار کشتار مرغ و نیاز مصرفی روزانه در آذربایجان شرقی گفت: با وجود تامین نهاده‌های دامی مرغداران طی روز‌های اخیر با کاهش تولید گوشت مرغ مواجه شده‌ایم و قطعاً با افرادی که به دنبال زیاده‌خواهی و فشار بر مردم هستند برخورد می‌کنیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *