اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: جوجه یکروزه به نرخ مصوب رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب اسدالله نژاد گفت: با توجه به تغییر روش تخصیص ارز و کاهش استقبال از جوجه ریزی،‌ هر قطعه جوجه یکروزه به نرخ مصوب رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل تز باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب اسدالله نژاد مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت:  با توجه به تغییر روش تخصیص ارز نهاده های دامی، استقبال از جوجه ریزی کاهش پیدا کرد و همین امر موجب شد قیمت جوجه به نرخ مصوب ۶ هزار تومان و در برخی نقاط به کمتر از آن هم برسد.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی و دغدغه تولیدکنندگان از آینده جوجه ریزی انتظار ما این است که دولت هر چه سریع تر تکلیف تولیدکننده را روشن کند.

اسدالله نژاد از عرضه روزانه ۷ هزار تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: در شرایط فعلی نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه مازاد تولید موجب شده تا قیمت مرغ در برخی استان ها به زیر نرخ مصوب برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده جوجه ریزی گفت: بنابر آمار در آبان ۱۲۷ میلیون قطعه و آذر ۱۳۱ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که جوجه ریزی دی به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه برسد که در صورت تحقق مشکلی در تامین نداریم.

اسدالله نژاد با تاکید بر اجرای زیرساخت های لازم توزیع عادلانه ارز گفت: در کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد اعلام کردیم که قبل از تغییر روش تخصیص ارز، باید زیرساخت های لازم ایجاد شود تا صنعت و بازار دچار چالش نشود‌.

به گفته وی، با تغییر روش تخصیص ارز نهاده های دامی تا حدودی سرانه مصرف مرغ بواسطه وضعیت معیشتی مردم و افزایش قیمت کاهش می یابد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با تغییر روش تخصیص ارز، اگر یارانه به جای بخش مصرف به تولید تزریق شود، حداکثر شاهد تغییرات ۴ تا ۵ هزار تومانی قیمت هر کیلو مرغ هستیم که این امر علاوه بر امنیت غذایی به پایداری تولید هم کمک می کند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *