اهم اخبار

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: بسترسازی برای توسعه صادرات راه نجات اقتصاد کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسعود توتونچیان گفت: بازارهای صادراتی جهت ارسال کالاهای تولیدی به سایر کشورهای دنیا باید توسعه یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، مدیرعامل گروه صنعتی سحر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص توسعه تولید با پشتیبانی از این حوزه و رفع موانع توسط نهادهای ذی‌ربط گفت: در همین راستا پیشنهاد می‌گردد ثبات در شاخص‌های اقتصاد کلان کشور ایجاد شود و برنامه‌های مرتبط در راستای تحقق شاخص‌های اقتصادی متناسب با چشم‌انداز تدوین گردد.

توتونچیان افزود : باید به زیرساخت‌های تولید صنعتی محصولات کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و معدنی و توسعه صنایع تبدیلی در این خصوص توجه داشت.

این کارآفرین برجسته صنایع غذایی کشور در ادامه گفت: مشوق‌های صادراتی، گمرکی، تسهیلاتی و بیمه‌ای برای واحدهای فعال و رو به توسعه و دارای برندی که متعهد به انجام تکالیف قانونی خود در زمان مقرر می‌باشند اختصاص داده شود و بازارهای صادراتی جهت ارسال کالاهای تولیدی به سایر کشورهای دنیا توسعه یابد.

عضو هیئت نمایدگان اتاق بازرگانی ایران افزود: توازن در قیمت‌ها و حفظ کیفیت پایدار با صادرات مدیریت شده توسط شرکت‌های پیشرو و دارای تجربه و تخصص لازم به دست می آید.

مدیرعامل گروه صنایع غذایی سحر با بیان اینکه قوانین و بخشنامه‌ها با مشارکت فعالین اقتصادی واقعی وضع شود، ادامه داد:اطلاعات شفاف باشند و استراتژی اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر وضع گردد ، ضمن اینکه الزامات و ضروریات پیش (فرآیندهای تأمین مواد اولیه) و پس (فرآیند بازاریابی و فروش و نظام توزیع) از فرآیند تولید جهت انجام تولید پایدار و تحقق تقویت زنجیره ارزش محصولات رعایت شود.

مدیرعامل گروه صنعتی سحر افزود: جهت توسعه بازار با حفظ توازن در دو سوی معادله تولید و فروش باید بستر سازی مناسب صورت پذیرد.

مسعود توتونچیان در پایان گفت: لزوم رفع موانع صادرات و تسهیل دستیابی به بازارهای جهانی در کنار رفع موانع تولید با انجام بازاریابی علمی که خود باعث رونق تولید و اشتغال، رونق کشاورزی و مدرنیزه شدن این بخش، بهره‌وری از منابع خدادادی، نیروی انسانی و انرژی و نقطه عطف رهایی از اقتصاد نفتی است. چرا که بسترسازی برای توسعه صادرات راه نجات اقتصاد کشور بوده و در این مسیر می‌توان به اهمیت فعالیت‌های سفارتخانه‌ها (معاونت اقتصادی) و تربیت و اعزام رایزنان اقتصادی و برنامه‌ریزی جهت ثبات هر چه بیشتر شاخص‌های کلان اقتصادی اشاره کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *