اهم اخبار

مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در گفت‌و‌گو با اگروفودنیوز از تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت لبنیات در این مجموعه می‌گوید+ویدئو

بدون دیدگاه

دکتر بهاره برهانی می‌گوید به صورت اختصاصی بیش از دهها نوع محصول مورد نیاز در صنعت لبنیات در پالایشگاه غلات زر تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر بهاره برهانی مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در حاشیه دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: پالایشگاه غلات زر با استفاده از نشاسته‌ ذرت بیش از صدها محصول برای تامین مواد اولیه صنایع داخل کشور اعم از صنایع غذایی، دارویی و تخمیری و همچنین صنایعی چون کاغذسازی و نساجی را تامین می‌کند.

برهانی در ادامه عنوان کرد: در پالایشگاه غلات زر، قندهای مایع مانند انواع شربت‌های فروکتوز، شربت‌های گلوکز و مالتودکسترین برای صنایع غذایی و دارویی تولید می‌شود و دلیل شرکت در دومین همایش لبنیات نیز تامین ماده اولیه اختصاصی برای صنعت لبنیات است.

وی همچنین افزود: انواع نشاسته‌های اصلاح‌شده مورد مصرف در صنایع لبنی مانند نشاسته‌های ۱۴ ۲۲ برای ماست‌های هم‌زده و پنیرها و مالتودکسترین برای تهیه خامه، شیر خشک و پودر آب پنیر و نشاسته مخصوص پنیر پیتزا و همچنین استابلایزرهای دوغ، ماست‌ و پنیر در پالایشگاه غلات زر تولید می‌گردد.

برهانی بیان کرد: به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس و اروپا نیز محصولاتمان را صادرات می‌کنیم.

مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در خصوص فعالیت بخش R&D این مجموعه گفت: بیش از صد نفر در حوزه تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر مشغول به فعالیت هستند و دارای مرکز نوآوری که از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز اخذ کرده است و موفق به تولید محصولات جدید و هایتک در دسته‌ دانش‌بنیان شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه غلات زر در تولید محصولاتی چون مالتودکسترین و نشاسه‌های اصلاح‌شده دانش‌بنیان شده‌ است و تولید انواع قندها و فیبرهای رژیمی را در دستور کار داریم همچنین سعی داریم با کمک تیم متخصصی که در اختیارمان است محصولات وارداتی که تا به امروز در داخل کشور تولید نشده اند و بخش های مختلف کشور به‌ آنها نیاز دارد را تولید کنیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *