اهم اخبار

مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در گفت‌و‌گو با اگروفودنیوز از تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت لبنیات در این مجموعه می‌گوید+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دکتر بهاره برهانی می‌گوید به صورت اختصاصی بیش از دهها نوع محصول مورد نیاز در صنعت لبنیات در پالایشگاه غلات زر تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر بهاره برهانی مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در حاشیه دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: پالایشگاه غلات زر با استفاده از نشاسته‌ ذرت بیش از صدها محصول برای تامین مواد اولیه صنایع داخل کشور اعم از صنایع غذایی، دارویی و تخمیری و همچنین صنایعی چون کاغذسازی و نساجی را تامین می‌کند.

برهانی در ادامه عنوان کرد: در پالایشگاه غلات زر، قندهای مایع مانند انواع شربت‌های فروکتوز، شربت‌های گلوکز و مالتودکسترین برای صنایع غذایی و دارویی تولید می‌شود و دلیل شرکت در دومین همایش لبنیات نیز تامین ماده اولیه اختصاصی برای صنعت لبنیات است.

وی همچنین افزود: انواع نشاسته‌های اصلاح‌شده مورد مصرف در صنایع لبنی مانند نشاسته‌های ۱۴ ۲۲ برای ماست‌های هم‌زده و پنیرها و مالتودکسترین برای تهیه خامه، شیر خشک و پودر آب پنیر و نشاسته مخصوص پنیر پیتزا و همچنین استابلایزرهای دوغ، ماست‌ و پنیر در پالایشگاه غلات زر تولید می‌گردد.

برهانی بیان کرد: به کشورهای حوزه سی‌آی‌اس و اروپا نیز محصولاتمان را صادرات می‌کنیم.

مدیر تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر در خصوص فعالیت بخش R&D این مجموعه گفت: بیش از صد نفر در حوزه تحقیق و توسعه پالایشگاه غلات زر مشغول به فعالیت هستند و دارای مرکز نوآوری که از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز اخذ کرده است و موفق به تولید محصولات جدید و هایتک در دسته‌ دانش‌بنیان شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه غلات زر در تولید محصولاتی چون مالتودکسترین و نشاسه‌های اصلاح‌شده دانش‌بنیان شده‌ است و تولید انواع قندها و فیبرهای رژیمی را در دستور کار داریم همچنین سعی داریم با کمک تیم متخصصی که در اختیارمان است محصولات وارداتی که تا به امروز در داخل کشور تولید نشده اند و بخش های مختلف کشور به‌ آنها نیاز دارد را تولید کنیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *