اهم اخبار

چرا کشورهای هدف صادراتی ایران تنوع ندارد؟

بدون دیدگاه

محسن امینی، نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، از جایگاه نامناسب کالاهای ایرانی در بازار عمان و سایر کشورهای منطقه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران گفت: در عمان تعداد برندهای ایرانی فعال در صنعت غذا بسیار محدود است و این موضوع در مورد سایر کشورهای منطقه نیز صدق می‌کند.

امینی با اشاره به لزوم صادرات واقعی، اظهار داشت: حضور چند فروشگاه ایرانی در امارات، کانادا و انگلیس یا خرید دو کانتینر کالا توسط یک تاجر، صادرات واقعی محسوب نمی‌شود.

همچنین ایشان خاطر نشان کرد: صادرات عمده محصولات ایرانی به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان ختم می‌شود.

طبق گفته او، صادرات واقعی زمانی محقق می‌شود که بخش قابل توجهی از کالاهای ایرانی به صورت مستمر و پایدار در بازارهای هدف به فروش برسد و ارزآوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران همچنین یارانه‌های دولتی را مانع صادرات واقعی دانست و افزود: این یارانه‌ها به جای کمک به صادرات، باعث خام‌فروشی و قاچاق می‌شوند.

امینی در پایان تأکید کرد که صادرات باید بر پایه ارزش افزوده باشد و یارانه‌ها به جای خام‌فروشی، صرف ایجاد ارزش افزوده در کالاهای ایرانی شوند.

منبع : گروه رسانه ای آتا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *