اهم اخبار

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی: ضرورت برندسازی و تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حال حاضر از نظر کیفیت تولیدات کشاورزی کشور دارای جایگاه مناسب و استاندارد بهداشتی است و ما ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای جهانی را دنبال می‌کنیم و مراقب بهداشت و کیفیت هستیم.

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به استاندارد بودن تولید محصولات کشاورزی در ایران بر لزوم برندسازی و تولید کالاهای کشاورزی بر اساس نیاز بازار تاکید کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، مهندس عباس کشاورز در همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در اصفهان گفت: کلید توسعه، تغییر رفتار است و با تغییر رفتار در تولید و داشتن تولیدات با کیفیت، باید جمعیت کشور را محق بدانیم که چه محصولی را مصرف می‌کنند.

او در ادامه داشتن برند مناسب و مطابق با استانداردهای داخلی و جهانی برای مصرف کنندگان را ضروری عنوان کرد و افزود: برای این منظور اولین گام‌ ما افزایش دوام کالاهای کشاورزی است که کشاورز بتواند محصول را نگهدارد و به مرور وارد بازار کند.

او اضافه کرد: گام بعدی ما این است که کالای ما دارای برچسب و بر اساس نیاز بازار و مردم باشد.

کشاورز در ادامه به اهمیت فعالیت‌های ترویجی برای توسعه این روند تاکید کرد و افزود: در حال حاضر از نظر کیفیت تولیدات کشاورزی کشور دارای جایگاه مناسب و استاندارد بهداشتی است و ما ارتقای کیفیت محصولات مطابق با استانداردهای جهانی را دنبال می‌کنیم و مراقب بهداشت و کیفیت هستیم.

در ادامه این همایش، سعید سعادت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا با اشاره به تولید به روش‌های استاندارد و گواهی شده گفت: داشتن برند برای تولیدات کشاورزی مهم و ضروری است که خوشبختانه سامانه ارگانیک راه اندازی شده است که بهره برداران قبل از شروع تولید باید در این سامانه ثبت نام کنند و با تایید بخش کشاورزی و نظارت های سازمان های بازرسی مراحل تولیدات خود را آغاز کنند.

در این همایش کریمیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر از زحمات انجام شده محصولات پیاز و سیب زمینی به روش GAP گفت: محصولات خوب پیاز و سیب زمینی به روش GAP قابل قبول تولید و وارد بازار شده است.

او افزود: در حال حاضر مجموعه تحقیقات و اجرایی بخش کشاورزی استان برای سایر محصولات استان روش تدوین دستورالعمل GAP را در دستور کار قرار داده ایم.

در ادامه پزشکی مشاور سلامت سازمان جهاد کشاورزی گفت: برای تولید محصولات باید سطح آگاهی جامعه نسبت به سلامت خودشان ارتقا دهیم زیرا در فرآیند تولید نظارت مستمر برای تولید محصول GAP انجام می‌شود.

او افزود: در مجموع از حدود ۳۰ هکتار پیاز و ۱۲ هکتار سیب زمینی کشت شده به روش GAP، ۲۵۰۰ تن پیاز و ۵۰۰ تن سیب زمینی تولید و عرضه شده است.

در این همایش ترابی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی اصفهان در خصوص روند پژوهشی انجام شده از ابتدای آغاز تولید کاشت، داشت و برداشت و اقدامات پژوهشی در خصوص زمین، خاک، آب، بذر و نهاده را برای حاضرین تشریح کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *