اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: احتکار واسطه‌ها عامل گرانی طلای سرخ

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]معاون وزیر جهاد کشاورزی احتکار برخی واسطه‌های زعفران را عامل افزایش قیمت این محصول دانست و گفت: بازار داخلی و بین‌المللی برای خرید زعفران کشش محدودی دارد و به هر قیمتی واسطه‌ها می‌خواهند این محصول را بفروشند.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی طهماسبی در حاشیه سی‌امین دوره انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی اظهار کرد: سالانه حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن زعفران در کشور تولید می‌شود و با توجه به نیاز آبی حداقلی این محصول در سراسر کشور و درآمدزا بودن آن، استقبال زیادی از کشت و تولید این محصول شده است و این گیاه به همه جای ایران مهاجرت کرده است.

وی افزود: تنظیم بازار یک محصول کشاورزی دستوری نیست و نمی‌توان قیمت آن را با مصوبه بالا و پایین کرد و بازار هر محصولی وابسته به سیستم عرضه و تقاضاست و زمانی که تولید انبوه می‌شود قیمت‌ها به دلیل افزایش عرضه کاهش پیدا می‌کند، اما در شرایط کنونی علی‌رغم افزایش تولید ممکن است به دلیل نگه داشتن محصول از سوی برخی واسطه‌ها قیمت زعفران افزایش پیدا کرده باشد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آنهایی که دست به خرید و نگه داشتن زعفران برای افزایش قیمت آن می‌زنند باید بدانند کشش بازارهای داخلی و بین‌المللی برای خرید زعفران محدود است و با هر قیمتی خریدار ندارد.

طهماسبی با بیان اینکه دفن خرما صحت ندارد، گفت: تجهیز و نوسازی نخلستان‌های کشور، تصویب و ابلاغ مشوق‌های صادراتی برای خرما و غیره از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای بهبود تولید و بازار خرما است.

وی افزود: در تجهیز و نوسازی نخلستان‌ها درصددیم تا گونه‌های تجاری‌تر خرما را مانند پیارم را ترویج و توسعه دهیم که درآمدزایی تولیدکنندگان افزایش یابد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *