اهم اخبار

چشم‌انداز طرح تولید ماهی در قفس بوشهر ۶۰ هزار تن است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

استاندار بوشهر گفت: چشم انداز تولید ماهی در قفس در این استان رسیدن به ظرفیت ۶۰ هزار تن است که از این میزان در سال‌های اخیر تولید ۲۱ هزار تن عملیاتی شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه‌های اشتغال و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: همچنین تحقق پرورش و تولید چهار هزار تن ماهی در قفس در این استان نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه هر چه به تولید ماهی در قفس کمک شود، شرایط برای بازسازی ذخایر دریایی فراهم خواهد شد و گامی در جهش تولید است اضافه کرد: ظرفیت استان بوشهر در زمینه صادرات باید بکارگیری شود که در این زمینه تولید بچه ماهی سی‎باس در این استان به عنوان تکمیل زنجیره صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند ادامه داد: در سایر بخش‌‎ها نیز هر فردی داوطلب فعالیت در حوزه تولید است باید به طور ویژه مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: بوشهر استانی در موقعیت ساحلی است که این شرایط ظرفیت‎‌های قابل توجهی برای این استان فراهم کرده و باید از آن بهره‌‎وری لازم صورت گیرد.

استاندار بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‎‌های این استان تولید روغن نباتی است که باید از سرمایه‎‌گذاران بومی حمایت شود تا به جای سرمایه‌‎گذاری در استان‌های همجوار در زادگاه خود به تولید و اشتغال‌زایی بپردازند. 

وی با بیان اینکه ظرفیت سردخانه‎‌های استان بوشهر در بخش کشاورزی  از ۵۴ هزار تن در سال ۹۶ اکنون به ۱۱۲ هزار تن رسیده‌است اظهارداشت: با افزایش ظرفیت سردخانه‎‌ای این استان بخش قابل توجهی از کشاورزان در نگهداری محصول‎ برطرف شده‌است.

گراوند یادآور شد: در ارتباط با اشتغال پایدار بانک کارآفرینی در تعامل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر زمینه را برای پرداخت تسهیلات را فراهم کند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام پایانی سال، چنانچه این تسهیلات مورد استفاده قرار نگیرد برگشت می‎‌خورد که در این زمینه باید تدبیر لازم پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: سیاست دولت پخش کردن پول بدون برنامه در جامعه نیست بلکه تنها هدفش تزریق منابع مالی برای تحقق رونق، جهش تولید و فعال کردن واحدهای اقتصادی است.

گراوند افزود: در ارتباط با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که دولت برای سود آن یارانه پیش‌بینی کرده‌است استان بوشهر کمترین میزان انحراف در پرداخت این تسهیلات داشته است.

استاندار بوشهر بیان کرد: طرح‎‌های اجرا شده در استان بخوبی نشان می‏‌دهد که تسهیلات پرداختی در این استان بجا و براساس برنامه انجام شده‌است.

وی عنوان کرد: در تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ نیز جا دارد مدیران بانک‎‌ها پیگیری کنند تا روند پرداخت این تسهیلات در استان بوشهر شتاب گیرد.

گراوند اظهار داشت: در حوزه آب شیرین‌کن‌ها نیز بانک‎‌های صنعت، معدن و تجارت، توسعه تعاون و ملی پرداخت تسهیلات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی افزود: هنوز نیز مشکلاتی در بخش تامین شهرها و روستاهای استان بوشهر وجود دارد که می‏‌طلبد روند احداث آب‎ شیرین‌کن‌ها در این استان با تزریق منابع مالی و نظارت بیشتر شتاب گیرد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *