اهم اخبار

۱۹ شرکت ایرانی مجوز صادرات به روسیه را دریافت کردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۹ شرکت ایرانی آبزیان مورد تایید مجوز صادرات به روسیه را دریافت کردند، گفت: بتازگی تعدادی از شرکت های فرآوری آبزیان پرورشی مانند قزل آلا و همچنین کارخانه های صنایع لبنی به روسیه معرفی شده و مجوز صادرات دریافت کردند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهدی خلج افزود: شرکت های فرآوری آبزیان پرورشی مورد تایید طرف روسی را در نواحی مرکز و شمال کشور مانند تهران، مازندران و کردستان برشمرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: با تایید این کارگاه ها و قرار گرفتن نام آنها بر روی سایت فدراسیون و اتحادیه گمرکی روسیه، تجار ما می توانند صادرات خود را شروع کنند.
وی با بیان اینکه الزامات بهداشتی، خط قرمز همه کشورها در تبادل کالاهای کشاورزی و دامی است، افزود: سیاست و استراتژی سازمان دامپزشکی کشور، فراهم سازی الزامات بهداشتی برای صادرات و واردات محصولات در حوزه دام و طیور است.

** توسعه همکاری بین المللی ایران در زمینه تولید واکسن و دارو بیولوژیک
خلج گفت: توسعه همکاری های ایران با کشورها در عرصه تولید واکسن، دارو و مواد بیولوژیک نیز در راستای تحقق این استراتژی است.
وی ادامه داد: علت اقدامات سختگیرانه کشورها در حوزه مسایل بهداشتی کالاها این است که مطمئن شوند از محل واردات محصولات کشاورزی هیچ خطر بهداشتی برای جمعیت انسانی، دامی، گیاهی و زیست محیطی کشورشان پیش نمی آید.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *