اهم اخبار

در بازدید معاون رئیس جمهور عنوان شد: “تروند زعفران قاین” نخستین تولیدکننده اکسترکت زعفران به روش اولتراسونیک در ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یکی از فعالیت های فناورانه شرکت تروند زعفران قاین تولید اکسترکت زعفران به روش اولتراسونیک است با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ طی مراسمی ظهر امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسئولان استانی از شرکت دانش بنیان تروند زعفران قاین بازدید کردند.

در این بازدید یکی از فعالیت های فناورانه شرکت تروند زعفران قاین که تولید اکسترکت زعفران به روش اولتراسونیک است با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد، این امر برای نخستین بار در ایران به صورت صنعتی انجام می شود و در صنایع داروسازی، مکمل های غذایی و آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد.

محسن احتشام مدیرعامل شرکت تروند ،در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: شرکت دانش بنیان تروند زعفران قاین نخستین واحد سورت، فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران است که بر پایه یک پایان نامه کارشناسی ارشد در زمینه اثرات سرمایه گذاری در واحد های اصولی سورت، فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران بر موفقیت زعفران در بازارهای جهانی در کنار مزارع زعفران قاینات ایجاد شده است.

وی افزود: در این راستا هدف این شرکت این است که به نوعی علم، فناوری و دانش را وارد چرخه تولید از مزرعه تا سفره مدیریت کند و یک زنجیره ارزش در زعفران شکل گیرد.

مدیرعامل شرکت تروند زعفران قاین با بیان اینکه تمام فعالیت های شرکت تروند زعفران در این مدت در همین راستا انجام شده است بیان کرد: به همین منظور چندین محصول جدید و نوآورانه برای اولین بار از زعفران و زرشک تولید کردیم.

احتشام از انجام چندین ثبت اختراع در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: امروز برای نخستین بار در خط تولید اکسترکت زعفران به روش اولتراسونیک در این شرکت توسط معاونت محترم علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا قادر خواهیم بود روزانه ۳۰۰ لیتر اکسترکت خالص را که کاربرد زیادی در صنایع دارویی، مکمل های غذایی و صنایع غذایی دارد تولید کنیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تروند زعفران قاین یادآور شد: با توجه به خاصیت های ۳ عنصر مهم زعفران مانند سافرانال، کروسین و پیکروکروسین خاصیت های دارویی فراوانی دارد.

احتشام اظهار داشت: بخشی از تکنولوژی فوق از خارج توسط این شرکت وارد شده است و محصولات فوق در آینده نزدیک جایگزین خام فروشی در صادرات زعفران خواهد شد.

وی افزود: قرن ها است که قاینات پرچم دار تولید بهترین زعفران جهان است و به پاس همین جایگاه بر آن شده ایم که با جدیدترین تحولات فناورانه روز بازارهای جهانی وصل کنیم و این پرچم پر افتخار را در خراسان جنوبی همیشه برافراشته نگه داریم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تروند زعفران قاین با بیان اینکه پایه و اساس شرکت تروند زعفران قاین بر کشاورزان و روستاییان استوار شده است گفت: تمام تلاش این شرکت بر این است که در راستای یک فعالیت اجتماعی و خیرخواهانه برای کشاورزان زعفران کار و زرشک کار تولید ثروت کند.

احتشام بیان کرد: همچنین تلاش این شرکت بر آن است که زمینه فرصت های شغلی مناسب و پایداری را برای جوانان جویای کار در این دو نوع محصول استراتژیک در راستای مولفه های اقتصاد مقاومتی برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: به نحوی که از خام فروشی جلوگیری و زمینه کسب ارزش افزوده زعفران و زرشک برای برگشت آن به مناطق زعفران کاری و زرشک کاری فراهم شود تا از این طریق به معنای واقعی تولید ثروت کرده و به فقر زدایی و محرومیت زدایی بپردازیم چراکه یکی از رسالت مهم اجتماعی شرکت تروند زعفران قاین همین است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تروند زعفران قاین تصریح کرد: شرکت تروند زعفران قاین یک شرکت متمرکز بر دانش است یعنی شرکت تروند یک شرکت پویا و فعال است که دانش و فناوری جزو جدایی ناپذیری از دارایی های اساسی شرکت است.

خراسان جنوبی از لحاظ سطح زیرکشت زعفران رتبه دوم  را دارد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان تروند زعفران قاین بیان کرد: پتانسیل های خوبی در مرکز رشد قاین وجود دارد بنابراین باید کمک های بسیار زیادی در حوزه زیرساخت، تسهیلات و بحث های اکوسیستم اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه شرکتهای بسیار خوبی اعم از شرکت تروند زعفران نیز در قاین وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم توسعه را در شهرستان های محرومی مانند قاین توصیف کنیم باید بگوییم توسعه زمانی اتفاق می افتاد که از بوم این استان بیرون بیاید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه پتانسیل های فوق العاده ای اعم از نیروی انسانی در بوم این استان وجود دارد بیان کرد: در خراسان جنوبی درصد نیروی تحصیلکرده بسیار بالا است و پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه وجود دارد.

ستاری با اشاره به اینکه ظرفیت های طبیعی زیادی نیز اعم از زرشک، زعفران و اناب در استان خراسان جنوبی وجود دارد گفت: اینکه ما بتوانیم این ظرفیت ها را به صورت درست استفاده کنیم و محصول دانش بنیان تولید کنیم مهم است.

وی یادآور شد:گردش مالی خرید و فروش زعفران در دنیا بیش از ۹ میلیارد دلار است اما مجموع صادرات آن در کشور به سختی به ۴۵۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در این راستا یکی از اولویت های جدی ما این است که زعفران را خام صادر نکنیم و محصولات درست از آن تولید کنیم است.

ستاری اظهار داشت: خراسان جنوبی از لحاظ سطح زیرکشت زعفران رتبه دوم و از نظر کیفی رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه برند جهانی زعفران قاینات امسال ثبت شده است بیان کرد: بیش از ۹۸ درصد محصول زرشک ایران نیز در این استان تولید می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با بیان اینکه استان‌هایی همچون خراسان جنوبی باید خام فروشی زعفران را مدیریت کنند بیان کرد: چگونگی فرآوری محصولاتی مانند زرشک و زعفران در اولویت پیگیری‌های سفر به خراسان جنوبی با کمک استانداری قرار می‌گیرد.

 

برای مشاهده اخبار مربوط به گروه تروند زعفران قائن در سایت اگروفودنیوز روی همین متن کلیک کنید

برای مشاهده سایر اخبار مرتبط با محسن احتشام روی همین متن کلیک کنید.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *