اهم اخبار

انتقاد یک عضو کمیسیون کشاورزی از تاخیر دولت در اعلام نرخ محصولات کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: تاخیر دولت در اعلام نرخ خرید محصولات کشاورزی می‌تواند بر روی میزان کشت محصولات استراتژیک تاثیر گذارد و منجر به کاهش تولید این محصولات شود.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاخیر دولت در اعلام نرخ خرید محصولات کشاورزی، بیان کرد: تعیین نرخ خرید برخی از اقلام و محصولات کشاورزی که بر عهده شورای اقتصاد با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی است، باید تا آخر شهریور اعلام شود. احتمالا این تاخیر به این دلیل است که نتوانستند بر اساس تورم و افزایش سالیانه به نتیجه برسند.

به گفته وی این یک اشکال است که نتواستند به موقع نرخ‌ها را اعلام کنند چرا که کشاورزان در هنگام کشت پاییزه باید از نرخ‌ها مطلع باشند و با توجه به نرخ اقدام به کشت محصولات کشاورزی کنند.

وی در ادامه گفت: این تاخیر سبب می‌شود تا کشاورزان دچار تردید شده و برای کشت محصولات استراتژیک، اقدام موثری انجام ندهند. کشاورزان در پرداخت نرخ گندم در سال جاری که با تاخیر صورت گرفت، اذیت شدند. تاخیر در اعلام نرخ محصولات کشاورزی نیز می‌تواند منجر به کاهش کشت محصولات استراتژیک شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: در برنامه ششم در موارد قانونی این مطالب تصویب شده و وقتی اجرا نشوند، مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی می‌تواند وارد عمل شود و از اهرم‌های نظارتی خود استفاده کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس تصریح کرد: در مجلس انتقادهایی به وزیر کشاورزی در این زمینه وجود دارد. ایراداتی به دولت و هم چنین وزرای مختلف که دست‌اندرکار این موضوع هستند، وارد است بنابراین باید از قوانین و سازوکارهایی که در مجلس وجود دارد در این زمینه استفاده شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *