اهم اخبار

رشد ۲۶ درصدی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

بدون دیدگاه

طی ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۳٫۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲٫۹ میلیارد دلار از کشور صادر شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از تجارت خارجی کشور، در نیمه نخست امسال مجموع صادرات غیرنفتی کشور به بیش از ۵۶ میلیون و ۶۴۴ تن کالا رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۳٫۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد؛ همچنین در این مدت ۱۶ میلیون و ۲۲۰ تن کالا وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۹٫۳ درصد کم شد.
همچنین از نظر ارزشی، در ۶ ماه نخست امسال در مجموع بیش از ۲۳ میلیارد دلار کالا از ایران صادر و در مقابل ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار کالا وارد کشور شد تا تراز تجاری مثت ۹۴۰ میلیون دلاری ثبت شود.
بر این اساس طی ۶ ماهه نخست امسال در مجموع ۳٫۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و غذایی به ارزش ۲٫۹ میلیارد دلار از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۷ درصد و ۲۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
طی ۶ ماهه امسال، گل و گیاه ۲۵۳ میلیون دلار، خشکبار ۴۸۸ میلیون دلار، محصولات حیوانی، ۳۱۵ میلیون دلار، میوه و تره بار ۵۸۹ میلیون دلار، شیرینی و شکلات ۳۷۰ میلیون دلار و صنایع تبدیلی ۶۲۰ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده اند.
بر اساس آمار، صادرات گل و گیاه ۴۰ درصد، خشکبار ۱۰٫۵ درصد، محصولات حیوانی ۲۵ درصد، میوه و تره بار ۶۳ درصد، شیرینی و شکلات ۲۸ درصدصنایع تبدیلی ۳۶ درصد رشد داشتند.
مهمترین اقلام صادراتی در بخش کشاورزی طی ۶ ماهه نخست امسال شامل پسته و مغز پسته، خرما، آبزیان، محصولات حیوانی، نان شیرینی و شکلات، شیرینی جات بدون کاکائو، گوجه فرنگی، هندوانه، زعفران، انواع کمپوت و کنسرو، رب گوجه فرنگی، انواع کنسانتره و آبمیوه و محصولات لبنی بوده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *