اهم اخبار

صادرات و سیل گوجه‌ فرنگی را گران کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان با اشاره به اینکه آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و سیل جنوب کشور باعث افزایش قیمت گوجه در بازار شده گفت: قیمت واقعی هر کیلو گوجه فرنگی بین ۲ تا ۲.۵ هزار تومان است ولی امروز شاهد حباب ۱.۵ تا ۲ هزار تومانی در بازار گوجه هستیم.

 

 

حسن صابری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، با تایید افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار اظهار کرد: در حال حاضر از یک طرف به دلیل وقوع سیل در جنوب کشور و از طرف دیگر به دلیل آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی و صادرات این محصول به خارج از کشور، شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار هستیم و امروز گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار، به ۴۰۰۰ تومان رسید.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم نامه‌نگاری ما با مسئولان ذی‌ربط، مبنی بر اینکه مجوز صادرات گوجه فرنگی تنها برای سرریز مصرف داخلی صادر شود، ولی آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی باعث افزایش قیمت آن در بازار داخلی شد.

صابری گفت: این اتفاق برای چغندر نیز افتاده و چغندری که سال قبل به قیمت هر کیلو ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید به دلیل صادرات آن به کشور عراق، امروز به ۴۰۰۰ تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: ما امسال نیز یک بار دیگر تاثیر آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی را تجربه کرده بودیم و زمانی که جلوی صادرات این محصول گرفته شد، ظرف ۲۴ ساعت، قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در حدود ۱۵۰۰ تومان کم شد و حتی قیمت رب هم از ۱۸۰۰۰ تومان به حدود ۱۲۰۰۰ تومان کاهش یافت.

صابری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلوگرم گوجه فرنگی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است و متاسفانه اتفاقات اخیر باعث شد تا قیمت گوجه فرنگی دارای حبابی ۱۵۰۰ تومانی تا ۲۰۰۰ شود.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران با انتقاد از عدم هماهنگی مسئولان دولتی با بخش خصوصی برای اعمال سیاست‌گذاری‌ها گفت: به گفته مسئولان، قرار بود ذخیره‌سازی برخی محصولات کشاورزی انجام نشود و آن زمان پرتقال در میدان مرکزی به قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسید ولی متاسفانه با خبر شدیم که مسئولان امر به یکباره اقدام به خریداری بیش از ۳۰۰۰ تن پرتقال از قرار هر کیلو ۳۱۰۰ تومان کرده‌اند که این ماجرا باعث شد تا قیمت پرتقال در بازار از ۱۵۰۰ تومان به بیش از ۴۰۰۰ تومان برسد.

به گفته وی، برخی اقدامات انجام شده در حوزه خرید میوه و محصولات کشاورزی باعث شده تا قیمت این محصولات به شدت افزایش یابد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *