اهم اخبار

جیره‌بندی تخم مرغ در سراسر بریتانیا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شیوع آنفولانزای پرندگان همراه با افزایش هزینه‌های تولید، خرده فروشان مواد غذایی در سراسر بریتانیا را مجبور به جیره بندی تخم مرغ کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، رسانه‌های محلی روز پنجشنبه گزارش دادند شیوع آنفولانزای پرندگان همراه با افزایش هزینه‌های تولید، خرده فروشان مواد غذایی در سراسر بریتانیا را مجبور به جیره بندی تخم مرغ کرده است.

سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای بریتانیایی آسدا اعلام کرده است که مشتریانش تا اطلاع ثانوی فقط به خرید دو جعبه تخم مرغ محدود می‌شوند، همچنین شعبه بریتانیایی خرده‌فروش آلمانی لیدل، خریداران را به سه جعبه محدود کرده است.

گروه صنعتی کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) بدون نام بردن از فروشگاه‌ها گفت که تعدادی از خرده‌فروش‌ها «محدودیت‌های موقتی» را برای اطمینان از در دسترس بودن برای همه اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ آزاد بریتانیا (BFREPA)، به نقل از هافینگتون پست، مرغداران این کشور با افزایش هزینه‌ها و شیوع آنفولانزای مرغی مواجه هستند که می‌تواند باعث کمبود شدید در ایام عید شود.

در عین حال، برخی از تولیدکنندگان بارها شکایت کرده‌اند که قیمت‌های سوپرمارکت منعکس‌کننده هزینه‌های فزاینده خوراک و انرژی نیست، بنابراین آنها را مجبور به کاهش ظرفیت تولید یا تعطیلی مزارع می‌کند.

کشاورزان همچنین از زمان اعمال تحریم‌ها علیه روسیه با مشکلات عرضه غلات مواجه هستند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر آمار ملی در روز چهارشنبه، تورم سالانه مواد غذایی در بریتانیا در ماه اکتبر به ۱۶٫۲ درصد رسید که بالاترین سطح از سال ۱۹۷۷ است. قیمت یک دوجین تخم مرغ با ۳۵٫۳ درصد افزایش به ۲٫۹۱ پوند (۳٫۴۵ دلار) رسید.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *