اهم اخبار

نخودفرنگی طارم در مسیر کشت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارشناس مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۷۰ هکتار از اراضی شهرستان طارم به کاشت محصول نخودفرنگی اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ آرش محمدی درباره کشت محصول نخودفرنگی در شهرستان طارم، اظهار کرد: نخودفرنگی ‌یکی از محصولات زراعی شهرستان طارم است که همه ساله کاشت آن از اوایل آبان‌ماه شروع شده و تا اوایل آذرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۷۰ هکتار از اراضی شهرستان طارم به کاشت محصول نخودفرنگی اختصاص یابد که زمان برداشت این محصول اردبیهشت‌ماه است.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در زمان برداشت محصول نخودفرنگی حدود ۶ هزار و ۹۶۰ تن محصول برداشت شود. ۹۷۰ نفر از کشاورزان طارمی به کشت و کار محصول نخودفرنگی در شهرستان طارم مشغول بوده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

کارشناس مسئول زراعت جهادکشاورزی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: رقم محلی، تنها رقم کشت شده نخودفرنگی در شهرستان طارم است. همچنین تامین نهاده‌های موردنیاز، برگزار، کلاس‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدید کارشناسی، تلاش برای تنظیم بازار و … بخشی از اقدامات انجام شده در جهاد کشاورزی شهرستان برای کشت و کار محصول نخودفرنگی است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *