اهم اخبار

سرانه مصرف گوشت قرمز دو برابر مقدار اعلامی مرکز آمار است

بدون دیدگاه

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور گفت: درحالی مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز را ۶ کیلوگرم عنوان کرده است که این موضوع واقعیت ندارد و سرانه مصرف بالاتر از مقدار اعلامی مرکز آمار و حدود دو برابر آن است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، جواد آزاد گفت: مرکز آمار ایران سرانه مصرف گوشت قرمز را ۶ کیلوگرم اعلام می‌کند اما طبق محاسبات و برآوردهای ما، سرانه مصرف گوشت قرمز حدود ۱۱ کیلوگرم است.

وی توضیح داد: مرکز آمار ایران، آمارهای خود را بر اساس خریدهای فروشگاهی و کشتارهای رسمی داخل کشتارگاه اعلام می‌کند، درحالی‌که این آمارها تمام گوشت مصرفی در کشور ما را پوشش نمی‌دهد.

آزاد افزود: حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد دام‌ها در کشتارگاه‌های صنعتی کشتار نمی‌شوند که این مسئله، به‌ویژه در مورد دام عشایر بیشتر است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد گوشت صنعتی وارداتی صرف استفاده فرآورده‌هایی مانند سوسیس و کالباس می‌شود که این مقدار هم در آمارهای مرکز آمار ایران منظور نمی‌شود و لحاظ نشدن چنین آمارهایی باعث می‌شود که سرانه مصرف پائین بیاید.

آزاد در توضیح بیشتر عنوان کرد: طبق آمارهای معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، ۸۷۰ هزار تن تولید گوشت قرمز داخلی تولید می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار تن هم واردات گوشت قرمز انجام می‌شود که رقم آن به حدود یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن می‌رسد و اگر این مقدار را بر جمعیت ایران تقسیم کنیم، به رقم ۱۰ الی ۱۱ کیلوگرم برای هر نفر خواهیم رسید.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور همچنین گفت: از طرفی طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از دام‌های مولد کشتار شده و به مصرف خانوارها رسیده است و اگر مردم ایران این گوشت را مصرف نکرده‌اند پس چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

آزاد ضمن گلایه از این نوع آمارها گفت: مشخص نیست چرا مرکز آمار ایران چنین آمارهایی اعلام می‌کند و مردم ایران را مردم گرسنه‌‌ای نشان می‌دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایلنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *