اهم اخبار

گسترش آموزش الگوی کشت به کشاورزان در سال ۱۴۰۲

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی گفت: برنامه‌های ترویج و آموزش الگوی کشت به کشاورزان در سال ۱۴۰۲ گسترش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبداله موموندی مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی موسسه آموزش و ترویج با اشاره به گسترش برنامه‌های آموزشی به کشاورزان در سال جدید گفت: سال گذشته ۷۲ هزار و ۲۰۵ کشاورز در برنامه‌های آموزشی ترویجی شرکت کردند.

او افزود: سه کاروان ترویج الگوی کشت در استان‌های خوزستان، فارس و جنوب کرمان در سال ۱۴۰۱ برگزار و به ترتیب در ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال گذشته عملیاتی شد.

این‌مقام مسئول  بابیان اینکه ۲۱۹ مرکز جهاد کشاورزی در برنامه آموزش و ترویج الگوی کشت مشارکت کردند افزود: ۱۴۵ محققان شاغل در موسسات و مراکز تحقیقات کشاورزی نیز در اجرای این طرح همکاری داشتند.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی گفت: ترویج و آموزش کشاورزی یکی از مهمترین عناصر و مولفه‌های تاثیرگذار بر اعتماد بخشی، افزایش مشارکت و همراهی کشاورزان با برنامه الگوی کشت است و بدون حضور آن موفقیت برنامه‌ریزان در دستیابی به اهداف تعریف شده با ابهامات زیادی مواجه است.

موموندی با اشاره به اهداف برنامه جامع آموزشی ترویجی ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی گفت: افزایش آگاهی و دانش عمومی جامعه در خصوص برنامه الگوی کشت، شبکه‌سازی بر اساس رویکرد ترویج برای جلب مشارکت تمام عناصر و مولفه‌های موثر بر برنامه ترویج الگوی کشت ملی و ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های نوین در میان کشاورزان برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی، اهدافی است که به استان‌های مورد نظر ابلاغ شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *