اهم اخبار

انتقاد یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از قیمت خرید تضمینی گندم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آنالیزهای انجام شده قیمت تمام شده خرید تضمینی گندم حداقل ۱۷ هزار تومان باشد چون نرخ ۱۵ هزار تومان باعث خسارت می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ محمد رشیدی با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی، هر کیلو ۱۵ هزار تومان گفت: طبق اصلاحیه قانون قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، باید این نرخ در شورای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مطرح و تصویب شده و وزیر جهاد کشاورزی آن را به دولت اعلام کند؛ دولت موظف است این نرخ را مبنای محاسبه قرار دهد.

وی توضیح داد: شورای ۱۱ نفره خرید تضمینی محصولات کشاورزی متشکل از وزرای جهاد کشاورزی و اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه، ۶ نفر از کشاورزان و دو نماینده مجلس بدون حق رای است؛ پیش از این تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بر عهده شورای اقتصاد بود که مجلس در سال ۱۳۹۹ این قانون را اصلاح کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید نرخ خرید گندم براساس نرخ جهانی و تورم سالیانه و سود محاسبه شود، گفت: بر این اساس طبق آنالیزهای انجام شده قیمت تمام شده خرید تضمینی گندم حداقل ۱۷ هزار تومان برای جلوگیری از خسارت کشاورزان است و نرخ ۱۵ هزار تومان باعث خسارت می شود؛ ما به این وضعیت اعتراض داریم و پیگیری می کنیم.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *