اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی: تلاش برای احقاق حقوق تولیدکنندگان و خروج فرآورده‌های گوشتی از فهرست کالاهای آسیب‌رسان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تلاش انجمن جهت حمایت از حقوق قانونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی و خروج محصولات فرآورده‌های گوشتی از فهرست کالاهای آسیب‌رسان امسال هم در رأس برنامه‌های انجمن قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط‌عمومی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی، مهندس جمال حسین‌زاده، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ضمن بیان این مطلب افزود: در سال ۱۴۰۲ مانند گذشته موسسه آموزشی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با کمک اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و دامپزشکی و صنایع غذایی در توسعه دانش افزایی کارکنان تولید و کنترل کیفیت، تداوم فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان این‌که از دیگر برنامه‌های انجمن در سال جاری گسترش همکاری با سازمان‌های مرتبط با صنعت ‌است، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران در تدوین و بازنگری استاندارد‌های مرتبط با این صنعت همکاری ارزنده‌ای داشته است و در سال ۱۴۰۲ همکاری این انجمن با پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران در حال گسترش می‌باشد و با همکاری نزدیک کمیته فنی انجمن و پژوهشکده قرارداد طرح‌های تحقیقاتی در دست تهیه است.

به گفته وی همچنین ایجاد دبیرخانه مرکزی انجمن‌های تخصصی در سازمان ملی استاندارد ایران نوید بخش توسعه بیشتر همکاری جهت پایداری کیفی تولیدات است.

حسین‌زاده افزود: انجمن در جهت حفظ و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با سازمان غذا و دارو، اداره کل نظارت بر امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و آزمایشگاه‌های مرجع غذا و دارو همکاری خوبی دارد.
وی با بیان این‌که ساختار سازمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مسئولیت نظارت بر تولید و صدور مجوز‌ها را به اداره کل نظارت بر امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی واگذار نموده و این اداره‌کل شناخت کاملی بر روند فعالیت تولیدی واحد‌های تولیدکننده صنایع غذایی و آشامیدنی را دارد و با نظارت بر کیفیت مواد اولیه مصرفی و صدور مجوز مصرف، فرمول ساخت و فرآیند تولید، مجوز فعالیت صادر می‌کند، خاطرنشان ساخت: شایسته است که تمامی تصمیمات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مرتبط با صنعت غذا از طریق همین ساختار صورت پذیرد و از ارجاع واحد‌های تولیدکننده به سایر معاونت‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جلوگیری شود.

وی گفت: در حال حاضر دفتر بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مسئولیت تهیه فهرست کالاهای آسیب رسان سلامت را عهده دار است که از طریق کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران پیگیر رفع این مشکل در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *