اهم اخبار

تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره‌های صیادی گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات گیلان از تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره های صیادی این استان خبر داد و گفت: فعالیت بازسازی ذخایر استان رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ کوروش خلیلی اظهار کرد: گیلان در حوزه تولیدات شیلاتی بویژه ماهیان سردابی و استخوانی جزو استان‌های برتر کشور است.

وی از تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی در پره های صیادی گیلان خبر داد و افزود: تعاونی‌های پره های صیادی و صیادان گیلانی با حمایت اداره کل شیلات، جهت حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی پیشتاز شدند.

مدیرکل شیلات گیلان از رشد ۳۰ درصدی فعالیت بازسازی ذخایر استان خبر داد و اضافه کرد: این آمار به نسبت مدت سال گذشته بوده و در صدد هستیم این میزان رشد را ارتقا ببخشیم.

خلیلی با بیان اینکه افزایش بازماندگی بچه ماهیان در اولویت قرار دارد، گفت: اقدامات ابتکاری با افزایش میزان وزن بچه ماهیان در راستای بازماندگی بیشتر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد میزان تولید بچه ماهیان برای حفظ ذخایر از طریق مراکز بازسازی انجام می‌شود، افزود: بلوغ جامعه بهره بردار شیلاتی برای حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در راستای حفظ شغل صیادی است.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر همراهی فعالین صیادی استان در حفظ ذخایر آبزیان بیان کرد: با مشارکت جامعه صیادی در امر بازسازی ذخایر، پیش بینی می‌شود مقدار رهاسازی ماهیان در گیلان به بیش از ۲۰۰ میلیون قطعه در سال جاری برسد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *