اهم اخبار

قیمت مصوب مرغ همچنان ۶۳ هزار تومان است/ گرانفروشی کنید، برخورد می‌کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که طی روزهای اخیر قیمت مرغ در برخی مغازه‌ها افزایش یافته و بیش از کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده؛ اما مسئولان معتقدند که فروش مرغ بیش از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان تخلف و گرانفروشی است و با هرگونه افزایش قیمتی برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل در مقطع کنونی افزایش یافته و به کیلویی ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان رسیده است.

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق کمتر یا حتی بیشتر نیز باشد.

افزایش قیمت مرغ از یک طرف و تاکید مسئولان بر فروش مرغ با قیمت مصوب هر کیلو ۶۳ هزار تومان باعث شده که بسیاری از فروشندگان از بیم جریمه شدن توسط دستگاه‌های نظارتی یا عرضه مرغ کامل را محدود کنند یا مرغ را به صورت قطعه بندی شده به فروش برسانند.

بنابر گفته این فروشندگان وقتی خودشان مجبور هستند مرغ کامل را بیش از نرخ مصوب خریداری کنند طبیعتا نمی‌توانند آن را کمتر از نرخ مصوب بفروشند.

این افزایش قیمت در حالیست که برخی از مسئولان مربوطه همواره می‌گویند که فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان گرانفروشی و تخلف است و با خاطیان برخورد می‌شود.

مسعود امراللهی –  مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی – در واکنش به افزایش مقطعی قیمت مرغ در مغازه‌ها گفت: مرغ باید با قیمت مصوب هر کیلو ۶۳ هزار تومان فروخته شود و بازرسان با فروش مرغ بالاتر از نرخ  مصوب برخورد می‌کنند. 

وی ادامه داد:طبق گزارشی که داریم در میدان بهمن تهران قیمت عمده فروشی هر کیلو مرغ ۵۸ هزار تومان است که باید ۶۳ هزار تومان دست مصرف کننده برسد. چنانچه مغازه‌داری مرغ بیشتر از این قیمت خریداری کرد بایستی فاکتور را به بازرسان ارائه دهد تا با کل زنجیره(از تولید تا عرضه) در صورت گرانفروشی برخورد شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به اینکه چند هفته‌ای می شود که قیمت مرغ به بیش از ۸۰ هزار تومان رسیده و مرغ با قیمت ۶۳ هزار تومان در مغازه‌ها به سختی پیدا می‌شود و آیا قرار است با همه فروشندگان برخورد شود؟ گفت:تا زمانی که قیمت مصوب مرغ تغییری نکرده با هرگونه افزایش قیمتی برخورد می‌شود.

چندی پیش نیز معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که به زودی اصلاح قیمت‌ مرغ بر اساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد و در بدو ورود به سال جدید، تغییرات نرخ حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری تولید در جلسات متعدد با دامداران و مرغداران بررسی شده و هزینه‌ها و قیمت‌های جدید استخراج شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *