اهم اخبار

گام بلند سازمان دامپزشکی کشور برای بهره مندی صادرکنندگان آبزیان و سایر فراورده های دامی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سازمان دامپزشکی کشور با تدبیر مسئولانه و همدلانه مدیران سازمان دامپزشکی کشور، گام بلندی را برای تسهیل و تسریع فرایند صادرات آبزیان و سایر فراورده های دامی از کشورمان برداشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، در پی درخواست صادرکنندگان و در پی اجرای دستور دکتر “سید محمد آقامیری” سرپرست کنونی وزارت جهادکشاورزی که در موقعیت ریاست سازمان دامپزشکی کشور بر تسهیل گری صادرات در حوزه محصولات دامی و آبزیان در آخرین روزهای سال گذشته تاکید کرده بود، دستورالعمل جدید و بسیار موثری در جهت کمک به بهینه سازی شرایط صادرات توسط دکتر صالحی مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین‌الملل سازمان دامپزشکی کشور به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها ابلاغ شده است.

بنابراین گزارش، این تسهیل‌گری به لحاظ کاهش تکرار آزمایش‌های غیرضروری و هزینه ساز اقدامی بسیار مؤثر در تسهیل فرآیند صادرات، کاهش هزینه‌ها و حذف ضوابط دست و پاگیری است که قبلا صادرکنندگان محصولات دامی و آبزی با آن روبرو بودند.

لازم به ذکر است که حسب آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سهم صادرات آبزیان بیش از ۵۰ درصد از مجموعه گواهی بهداشتی صادره سازمان دامپزشکی کشور است و لذا ضمن بهره مندی سایر صادرکنندگان فراورده های دامی، بیشترین بهره مندی از این تسهیل‌گری شامل صادرکنندگان آبزیان خواهد بود.

این تصمیم و مساعدت ریاست سازمان دامپزشکی کشور که امروز همزمان به عنوان سرپرست وزارت جهادکشاورزی نیز در حال فعالیت است موجب ابراز خرسندی رسمی تشکل‌های صادرکننده به ویژه اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از ریاست سازمان دامپزشکی کشور و همچنین مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل آن سازمان شده است.

images_1681891062_643f9ef6a7d97

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع» ایلنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *