اهم اخبار

مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده شد

بدون دیدگاه

در آیین تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر کشوری، جمال رازقی مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در آیین تجلیل از کارفرمایان سلامت محور که به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید ؛ مهندس جمال رازقی مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده و از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش خانه بهداشت کارگری از بین ۳۷۷۰ خانه بهداشت کارگری ؛  شرکت ستاره یخی آسیا به عنوان واحد برتر ملی معرفی گردید .

بر اساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند . خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت های بهداشتی ، همکاری در شناسایی ، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه های ۵۰ نفر شاغل به بالا ایجاد می شوند .

در خصوص شاخص های ارزیابی خانه های بهداشت کارگری برتر باید گفت که شاخص های اصلی ارزیابی و امتیازدهی به خانه های بهداشت کارگری برتر شامل نصب تابلو و پوستر ، مناسب بودن فضای فیزیکی ، وضعیت سرمایشی و گرمایشی ، ثبت تعداد مراجعات ، نظارت بر تعداد مراجعات ،نظارت بر آب آشامیدنی ، انجام معاینات دوره ای ، انجام معاینات قبل از استخدام ، تجهیزات فنی ، وضعیت انطباق داروهای موجود با لیست دارویی و دستورالعمل شرایط نگهداری داروها و تاریخ انقضای داروهای موجود ، تعداد دوره های آموزشی برگزار شده در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه کارگری ، شناسایی، اندازه گیری و کنترل عوامل زیان آور محیط کار ، پیگیری و نظارت بر واکسیناسیون و دریافت کارت سلامت ، رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی و غربالگری کارگران در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و … است که از سوی کارشناس وزارت بهداشت ،سرپرست  اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تامین اجتماعی فارس که عضو شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند ، بررسی و نفرات برتر معرفی می شوند .

با شیوع ویروس کرونا نقش خانه های بهداشت کارگری در محیط های کاری در مهار و همچنین حفظ و صیانت از سلامت کارگران و سالم سازی محیط کار از این بیماری در رونق جهش تولید بسیار چشمگیر بوده است .

ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران ، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است ، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *