اهم اخبار

مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در آیین تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر کشوری، جمال رازقی مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در آیین تجلیل از کارفرمایان سلامت محور که به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونایی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید ؛ مهندس جمال رازقی مدیرعامل گروه تولیدی ب.آ به عنوان کارفرمای سلامت محور برگزیده و از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش خانه بهداشت کارگری از بین ۳۷۷۰ خانه بهداشت کارگری ؛  شرکت ستاره یخی آسیا به عنوان واحد برتر ملی معرفی گردید .

بر اساس مفاد قانون کار واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند . خانه های بهداشت کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت های بهداشتی ، همکاری در شناسایی ، ارزیابی و کنترل عوامل زیان آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه های ۵۰ نفر شاغل به بالا ایجاد می شوند .

در خصوص شاخص های ارزیابی خانه های بهداشت کارگری برتر باید گفت که شاخص های اصلی ارزیابی و امتیازدهی به خانه های بهداشت کارگری برتر شامل نصب تابلو و پوستر ، مناسب بودن فضای فیزیکی ، وضعیت سرمایشی و گرمایشی ، ثبت تعداد مراجعات ، نظارت بر تعداد مراجعات ،نظارت بر آب آشامیدنی ، انجام معاینات دوره ای ، انجام معاینات قبل از استخدام ، تجهیزات فنی ، وضعیت انطباق داروهای موجود با لیست دارویی و دستورالعمل شرایط نگهداری داروها و تاریخ انقضای داروهای موجود ، تعداد دوره های آموزشی برگزار شده در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی جامعه کارگری ، شناسایی، اندازه گیری و کنترل عوامل زیان آور محیط کار ، پیگیری و نظارت بر واکسیناسیون و دریافت کارت سلامت ، رعایت و اجرای پروتکل های بهداشتی و غربالگری کارگران در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و … است که از سوی کارشناس وزارت بهداشت ،سرپرست  اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تامین اجتماعی فارس که عضو شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند ، بررسی و نفرات برتر معرفی می شوند .

با شیوع ویروس کرونا نقش خانه های بهداشت کارگری در محیط های کاری در مهار و همچنین حفظ و صیانت از سلامت کارگران و سالم سازی محیط کار از این بیماری در رونق جهش تولید بسیار چشمگیر بوده است .

ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران ، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است ، از این رو از سال ۱۳۶۶ برنامه مشترک ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به بیمه شدگان با همکاری مجموعه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، تامین اجتماعی و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *