اهم اخبار

کاهش تعرفه واردات روغن خوراکی پرطرفدار در هند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هند تعرفه واردات روغن پالم خام و تصفیه شده از کشورهای جنوب شرقی آسیا را بنا به درخواست صادرکنندگان، کاهش داد.

به گزارش ایسنا، کاهش تعرفه به واردات بالاتر روغن پالم در ماه‌های آینده از سوی هند که بزرگترین خریدار این روغن خوراکی در جهان است،  منجر خواهد شد و اختلاف قیمت بین روغن پالم با روغنهای دیگر مانند آفتابگردان و سویا در این کشور را کمتر خواهد کرد.

واردات بالاتر ممکن است از قیمتهای روغن پالم مالزیایی که در سال میلادی گذشته ۴۴ درصد رشد داشت، حمایت کند.

تعرفه هند روی واردات روغن پالم خام از ۴۰ به ۳۷.۵ درصد و روی روغن تصفیه شده از ۵۰ به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد.

این تصمیم شامل تمامی واردات روغن پالم به هند می‌شود که عمدتا از اندونزی و مالزی انجام می‌گیرد که از اعضای گروه ASEAN هستند.

واردات هند ۷۰ درصد از مصرف روغن خوراکی این کشور را تامین می‌کند که بالاتر از ۴۴ درصد در سال مالی ۲۰۰۲-۲۰۰۱ است. روغن پالم دو سوم از حدود ۱۵ میلیون تن واردات روغن خوراکی هند را تشکیل می‌دهد.

واردات روغن پالم به هند در نوامبر۲۰۱۹ سه درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین حد در ۱۷ ماه گذشته رسیده بود.

مالزی و اندونزی که بزرگترین تولیدکنندگان روغن پالم جهان هستند، خواستار کاهش تعرفه واردات هند برای پایین بردن سطح ذخایرشان بودند.

بر اساس گزارش رویترز، تعرفه واردات روغن آفتابگردان و سویا تغییر پیدا نکرد که ممکن است واردات روغن پالم را جذاب‌تر کند. هند روغن سویا را عمدتا از آرژانتین و برزیل و روغن آفتابگردان را از اوکراین و روسیه وارد می‌کند.

سرویس خبری: بین الملل

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *