اهم اخبار

صادرات ۵۸۰ میلیون دلار آبزیان و محصولات دامی در سال ۹۷ + جدول

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سال ۹۷ به لحاظ ارزشی ۵۸۰ و در سال ۹۶ از نظر ارزشی ۶۵۷ میلیون دلار آبزیان و محصولات حیوانی صادر شد که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد صادرات این محصول در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در مجموع ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در ۱۲ ماهه سال ۹۷ در مجموع ۲ میلیون دلار تخم مرغ و در سال ۹۶ در مجموع ۱۱ میلیون دلار  از این محصول صادر شد که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد میزان صادرات تخم مرغ در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۹۰ درصد کاهش داشته است. 

گفتنی است عراق و افغانستان دو مقصد اصلی صادرات تخم‌مرغ ایران در سال‌های ۹۷ و ۹۶ بوده اند. 

دام زنده در سال ۹۷ به لحاظ ارزشی ۶۸ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۱۷ هزار تن صادر شده است و در سال ۹۶ دام زنده از لحاظ ارزشی ۳۰ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۸ هزار تن صادر شده است. 

این گزارش می‌افزاید: عراق، عمان، قطر، کویت به ترتیب مقاصد اول تا چهارم صادرات دام زنده ایران بوده‌اند بطوریکه  عراق در سال ۹۷ در مجموع ۲۲ میلیون دلار، عمان ۲۱ میلیون دلار، قطر و کویت هر کدام ۷ میلیون دلار از دام زنده ایران را وارد کرده‌اند. 

به گزارش فارس، ایران در سال ۹۷ به لحاظ ارزشی ۳۱۴ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۱۱۷ هزار تن و در سال ۹۶ به لحاظ ارزشی ۴۲۱ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۱۱۷ هزار تن صادر کرده است. 

صادرات این محصول به لحاظ ارزشی در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در مجموع ۲۵ درصد کاهشی بوده است. 

همچنین عسل در ۱۲ ماهه سال ۹۷ در مجموع ۲ هزار تن به ارزش ۹ میلیون دلار و در سال ۹۶ در مجموع یک هزار تن به ارزش ۵ میلیون تن صادر شده است و عراق، پاکستان و امارات سه مقصد اول صادراتی این محصول ایران بوده است. 

به گزارش فارس عملکرد صادرات آبزیان و محصولات حیوانی در ۱۲ ماهه سال ۹۷ به لحاظ ارزشی ۵۸۰ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۴۰۸ هزار تن و در سال ۹۶ در مجموع به لحاظ ارزشی ۵۶۷ میلیون دلار و به لحاظ وزنی ۳۷۱ هزار تن بوده است که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد صادرات در این بخش در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد کاهش و به لحاظ وزنی ۱۰ درصد رشد داشته است. 

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *