1

صادرات مرغ در دستور کار قرار گرفته است

معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به شرایط تولید برای صادرات مرغ های مازاد برنامه ریزی کرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگرووفدنیوز)، از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین دماوندی نژاد گفت: از سال گذشته هیچ مجوزی برای واردات مرغ صادر نشده است.

به گفته او، با توجه به آنکه  شرایط عرضه مرغ  در  آبان سال گذشته  نابه سامان بود، دولت در جهت تنظیم بازار موظف بود تا مقادیر کمبود مرغ را از طریق واردات انجام دهد و مجوز سال گذشته صادر و عدد آن اصلاح شد. 

معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی می گوید: رویکرد ما تولید داخل است، بر همین مبنا مجوز واردات داده نشد و تمامی مجوز‌ها کنسل شد.

او با انتقاد از ضعف در بخش توزیع گفت: فروشگاه های زنجیره ای به شکل محدود عرضه انجام می شود، از طرفی هم قیمت مرغ منجمد را اصلاح کرده ایم تا تقاضا به سمت مرغ گرم هدایت شود.

معاون امور تولیدات دامی می گوید: برای جذب تقاضا به سمت مرغ گرم  قیمت مرغ منجمد را به ۵۰ هزار تومان افزایش داده ایم.

دماوندی نژاد با اشاره به جوجه ریزی ۱۰۹ میلیون قطعه در آبان گفت: با توجه به آنکه ۹۰ روز از اصلاح ساختار  اقتصادی می‌گذرد، با یک رویکرد جدید در حال انجام اقدامات در حوزه تولید هستیم.

به گفته او، با توجه به آنکه در حال عبور از تخصیص ارز ترجیحی به سمت نیمایی هستیم؛ بنایراین سعی کرده ایم تولید جدید را بر اساس مکانیزم های موجود انجام دهیم. در نتیجه برنامه تولید جوجه را مدیریت کرده ایم و بر مبنای نیاز تولید انجام‌می دهیم.

معاون امور دام و طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: مرغ آرین را دولت در بخش حمایت خود قرار داده و برای سایر تولیدکنندگان هم پیگیری های ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: صادرات جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار سویه آرین آزاد است، برای سایر سویه‌ها منعی نداریم. اما  قیمت تمام شده برای آنها جهت صادرات صرفه ندارد. همچنین برای صادرات مرغ های مازاد برنامه ریزی کرده ایم تا مشکلی از لحاظ افزایش قیمت نداشته باشیم و به مصرف کنندگان در این بخش ضرری وارد نشود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان