اهم اخبار

مدیرعامل شرکت درین پودر: کاهش قیمت تمام شده تولید، سرانه مصرف لبنیات را افزایش می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طالب اسلامی می‌گوید: رشد سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور، مستلزم ایجاد شرایط لازم برای کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات لبنی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مدیرعامل شرکت درین پودر برند کالین در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه لبنیات یکی از مهمترین و ضروری‌ترین منابع تامین پروتئین و کلسیم بدن می‌باشد، لذا اولین گام برای در دسترس بودن این محصول کاهش هزینه جهت ترغیب به خرید آن و پس از آن بالا بردن فرهنگ استفاده از آن در سبد غذایی افراد می‌باشد.

اسلامی بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه مواد اولیه از جمله شیرخام امکان کاهش هزینه از سوی تولیدکننده بسیار پایین است. شرکت درین پودر با حذف هزینه‌های سربار و به حداقل رساندن هزینه تولید از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه تامین مواد اولیه تا حد امکان قیمت مصرف کننده را پایین آورده است.

وی گفت: رشد سرانه مصرف شیر و لبنیات در کشور، مستلزم ایجاد شرایط لازم برای کاهش قیمت تمام شده تولید محصولات لبنی است، که در این راستا باید به دنبال راهکارهای مناسبی در جهت کاهش قیمت تولیدکننده بود.

اسلامی تخصیص یارانه دولت به شیرخام مصرفی تولیدکنندگان و تامین انرژی ارزان قیمت جهت دامداری‌ها و شرکت‌های لبنی و اجرای سیاست‌های حمایتی در مورد کاهش مصرف انرژی را از راهکارهای کاهش قیمت تولیدکننده برشمرد و گفت: حذف تعرفه‌های وارداتی از نهاده‌های تولید شیرخام به خصوص خوراک دام، داروهای دامی، سموم، مواد بیولوژیک و ماشین آلات و تجهیزات صنایع لبنی از دیگر موارد است.

وی عنوان کرد: معافیت مالیاتی بخش کشاورزی به صنایع تبدیلی این بخش به خصوص صنایع لبنی و اعطای کمک‌های حمایتی دولت به واردات غلات دامی که باعث کاهش هزینه دامداری‌ و کاهش هزینه تولید شیر و قیمت تمام شده شیر می‌گردد می‌تواند در کاهش قیمت تولیدکننده موثر باشد.

این فعال صنعت لبنیات کشور گفت: تسهیلات لازم به دامداری‌ها با هدف توسعه دامداری‌ در جهت کاهش بهای تمام شده شیر خام تخصیص داده شود و هزینه‌های تولید مواد اولیه از جمله مواد اولیه اقلام بسته‌بندی و هزینه تولید آن کاهش یابد.

اسلامی در ادامه گفت: یکی از موارد کاهش هزینه های تولیدکننده توسعه سطح زیرکشت علوفه دامی در جهت تولید خوراک دام و کاهش هزینه سربار دامداری‌ها است.

وی تمرکز دولت بر سرمایه‌گذاری در بخش سلامت دام و هزینه‌های درمانی و پیشگیری بیماری‌های دامی، بهره‌گیری کامل از ظرفیت صنعت گاو شیری و صنایع لبنی در جهت کاهش هزینه‌های تولید و اختصاص منابع کشور مانند زمین، آب و انرژی برای جذب سرمایه‌گذاری جدید برای دامداری‌ و کشاورزی از دیگر موارد کاهش هزینه تولیدکننده برشمرد.

مدیرعامل شرکت درین پودر خاطرنشان کرد: پس از کاهش قیمت و در راستای آن بالا بردن توان خرید مردم از محصولات لبنی نیاز به ترویج فرهنگ استفاده از لبنیات در سبد غذایی افراد با استفاده از تبلیغات گسترده رسانه‌های ارتباط جمعی از جمله تلویزیون و به خصوص به کمک تیزرهای تبلیغاتی با شخصیت‌های ثابت که به صورت محتوای آموزشی در زمان های حدود ۵دقیقه‌ای فرهنگ استفاده از لبنیات را در سبد غذایی به افراد آموزش می‌دهند است.

طالب اسلامی در پایان گفت: با کمک این نوع آموزش‌ها که مشابه آن در موارد دیگر کارساز بوده است. همچنین تمرکز در آموزش در مدارس نیز در بالا بردن سطح فرهنگ استفاده از لبنیات در جهت بالا رفتن سرانه مصرف شیر در کشور تاثیرگذار می‌باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *