اهم اخبار

کشت کلزا در کرمانشاه به ۲۸۰۰ هکتار رسید

بدون دیدگاه

به گفته معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سطح زیر کشت کلزا در کرمانشاه به ۲۸۰۰ هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسا؛ مجتبی حاتمی اظهار کرد: پیش بینی می‌شد امسال در نهایت ۲۷۰۰ هکتار کلزا در اراضی استان کرمانشاه کشت شود که این سطح به ۲۸۰۰ هکتار رسیده است.

 حاتمی اضافه کرد: امسال بیشترین سطح کلزای کشت شده در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد و پس از کرمانشاه دو شهرستان قصرشیرین و کنگاور بیشترین سطوح زیر کشت کلزا را در استان دارند.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به پایان کشت کلزا در استان گفت:  کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

حاتمی با بیان اینکه کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از چند سال گذشته شروع شده و با استقبال خوب زارعان مناطق گرمسیری استان مواجه شده، گفت: در سال زراعی جاری ۱۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق گرمسیر استان زیر کشت کلزا رفته است.

حاتمی سپس اشاره ای هم به زمان کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان داشت و گفت: کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از ۱۵ شهریور شروع و تا دهم مهر ادامه داشت.

به گفته حاتمی امسال بیش از ۱۷۰۰ هکتار از اراضی مناطق معتدل و سرد استان زیر کشت کلزا رفته است.

حاتمی در ادامه از کلزا به عنوان گیاهی با نیاز آبی پایین یاد کرد و گفت: این گیاه آب کمی مصرف می‌کند و جزو گیاهان کم‌آب‌بر به حساب می‌آید، لذا کشت آن در شرایط خشکسالی به کشاورزان توصیه می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *