اهم اخبار

کشت کلزا در کرمانشاه به ۲۸۰۰ هکتار رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گفته معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سطح زیر کشت کلزا در کرمانشاه به ۲۸۰۰ هکتار رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسا؛ مجتبی حاتمی اظهار کرد: پیش بینی می‌شد امسال در نهایت ۲۷۰۰ هکتار کلزا در اراضی استان کرمانشاه کشت شود که این سطح به ۲۸۰۰ هکتار رسیده است.

 حاتمی اضافه کرد: امسال بیشترین سطح کلزای کشت شده در استان به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد و پس از کرمانشاه دو شهرستان قصرشیرین و کنگاور بیشترین سطوح زیر کشت کلزا را در استان دارند.

معاون مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به پایان کشت کلزا در استان گفت:  کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از ابتدای آبان ماه آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

حاتمی با بیان اینکه کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از چند سال گذشته شروع شده و با استقبال خوب زارعان مناطق گرمسیری استان مواجه شده، گفت: در سال زراعی جاری ۱۱۰۰ هکتار از اراضی مناطق گرمسیر استان زیر کشت کلزا رفته است.

حاتمی سپس اشاره ای هم به زمان کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان داشت و گفت: کشت کلزا در مناطق معتدل و سرد استان از ۱۵ شهریور شروع و تا دهم مهر ادامه داشت.

به گفته حاتمی امسال بیش از ۱۷۰۰ هکتار از اراضی مناطق معتدل و سرد استان زیر کشت کلزا رفته است.

حاتمی در ادامه از کلزا به عنوان گیاهی با نیاز آبی پایین یاد کرد و گفت: این گیاه آب کمی مصرف می‌کند و جزو گیاهان کم‌آب‌بر به حساب می‌آید، لذا کشت آن در شرایط خشکسالی به کشاورزان توصیه می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *